Publicitat
Publicitat

LA RESSACA DE 'LA MARATÓ'

La gala solidària de referència a França cau en recaptació

La crisi no retalla la solidaritat dels catalans amb La Marató

La Marató de TV3 ha plantat cara a la crisi. En un context internacional en el qual iniciatives similars van a la baixa, el programa solidari català ha obtingut els seus millors resultats històrics.

El rècord obtingut diumenge per La Marató de TV3 és encara més rellevant si es té en compte que la crisi acostuma a retallar la recaptació de les iniciatives solidàries. A França, per exemple, la Téléthon -tot i ser la gala referent a Europa- va veure com els diners recaptats enguany baixaven més d'un 6% i passaven de 95 a 90 milions d'euros. L'any en què la Téléthon va obtenir un marcador més elevat va ser el 2006, quan va recollir més de 106 milions.

A Catalunya, l'any 2004, Ramon Pellicer havia acomiadat un programa de 14 hores després que l'última actualització del marcador donés una xifra històrica: 6.545.019 euros, que es dedicarien a la investigació del càncer. Des de llavors, cap altre presentador no havia vist aparèixer al marcador una xifra tan alta. Fins aquesta edició. Ja eren més de dos quarts de dues de la matinada quan va aparèixer el número set inicial que certificava l'èxit de la gala: 7.246.114 euros, amb destí a la investigació de les lesions medul·lars adquirides.

Dada provisional
Però aquesta xifra, com la de Pellicer el 2004, no és definitiva, ja que depèn d'elements tan variables com l'hora de tancament del programa o la rapidesa amb què es validen les transferències bancàries. Cinc minuts abans, la xifra hauria estat més baixa. Cinc minuts després, el rècord hauria estat espectacular.

Per això, els responsables de la Fundació La Marató de TV3 prefereixen fixar-se en una altra dada, que es va fer pública ahir i que recollia tots els donatius telefònics d'última hora i les transferències que encara no s'havien pogut validar a l'hora de fer l'última actualització del marcador. Segons aquesta dada, La Marató d'aquest any va recaptar 7.385.625 euros, i es queda a poca distància de la del 2004, que va arribar fins als 7.436.881.

La definitiva, al març
La diferència és petita, i encara es pot escurçar. Perquè, tot i que el gruix de la recaptació es fa durant el dia de La Marató , la possibilitat de fer donatius per internet i per ServiCaixa continua oberta fins al 31 de gener. A partir d'aquí, la Fundació es dóna un temps de marge per verificar que totes les dades són correctes i que ningú no s'ha fet enrere, i fa pública la dada de la recaptació total a finals de març. En aquest cas, el rècord també és el del 2004, amb 8.712.000 euros. Aquest any, hi ha un bon punt de partida per aconseguir superar-lo.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT