Publicitat
Publicitat

Una empresa de contactes utilitza la reina Sofia per anunciar-se

"Ja no tens per què passar la nit sola" és el lema d'aquesta campanya publicitària. Un associació d'usuaris ja hi ha presentat una reclamació

La reina Sofia s'ha tornat a convertir en reclam publicitari després que fa tres anys Ryanair la fes servir per anunciar els seus vols 'low cost', segons explica el lloc web Vanitatis. Concretament, l'anunci diu "Ashley Madison, una companyia de contactes que ofereix una alternativa als que no estan satisfets amb la seva vida sentimental, no ha dubtat a crear un anunci amb la imatge de la monarca abraçada a un atractiu jove sota l'eslògan 'Ja no tens per què passar la nit sola'".

L'anunci, que es va publicar a 'El Jueves' entre d'altres mitjans, estira la polèmica creada pel llibre de Pilar Eyre 'La solitud de la reina'. Segons 'Vanitatis.com', "la periodista feia al·lusió a les presumptes infidelitats del rei Joan Carles amb "una dissenyadora mallorquina", "una vedet", "una estrella del 'destape' d'impressionants ulls verds", "una actriu joveneta", i així fins a "més de 1.500". Per això, Ashley Madison proposa a la reina "que ara sigui ella la que gaudeix de qui passa la nit amb ella". "No és la primera vegada que la web, present en 14 països i instal·lada a Espanya des de fa uns mesos, recorre a infidelitats reials i cares conegudes per publicitar els seus serveis". Fa només uns mesos es va atrevir a penjar un cartell de grans dimensions a la Gran Via madrilenya. En aquest, apareixien les imatges de Joan Carles I, Bill Clinton i Carles d'Anglaterra sota el lema "Què tenen aquestes reialeses en comú? Haurien d'haver utilitzat Ashley Madison".

Reclamació

L'Associació d'Usuaris de la Comunicació (AUC) ha presentat davant l'organisme d'autoregulació publicitària Autocontrol una reclamació contra la campanya. Encara que en el cartell es recull "l'obvietat que no es tracta d'una imatge real", AUC assenyala que la llei sobre protecció civil del dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge assenyala en el seu article 7 que la utilització, sense consentiment, del nom, de la veu o de la imatge d'una persona per a finalitats publicitàries, comercials o de naturalesa anàloga és una intromissió il·legítima en aquests drets.

Més continguts de