Publicitat
Publicitat

'Els espanyols, amb el seu rei', a la portada de 'La Razón'

El rotatiu madrileny publica en primera plana aquest diumenge un sondeig segons la qual el 88,2% dels enquestats aprova la decisió d'apartar Urdangarin dels actes oficials. Un 81,3% dóna suport al rei en general

Portada patriòtica i monàrquica aquest diumenge a La Razón. Ocupada per una gran bandera espanyola voleiant davant de Joan Carles I, la primera plana del diari madrileny anuncia el resultat d'un sondeig que garanteix que el 88,2% dels enquestats aproven la decisió d'apartar Iñaki Urdangarin dels actes oficials.

L'altra dada que dóna el rotatiu és que el 81,3% dóna suport al rei en general, i és la que serveix el títol: Els espanyols, amb el seu rei. El rotatiu fa balanç de la setmana agitada a la Zarzuela, i ofereix una anàlisi a fons del cas, amb una llarga llista de noms d'opinadors. Assegura que la Corona ha rebut "el major atac dels últims trenta anys" però destaca el "blindatge popular" que fa que el 81,3% dels espanyols "no dubti ni un segon en reconèixer el paper fonamental" de Joan Carles en l'afiançament de la democràcia. A més, la portada anuncia que Mariano Rajoy prepara un govern amb menys ministeris que el de José Luis Rodríguez Zapatero.

La majoria dels altres diaris també dedica la seva portada al cas Urdangarin. El País afirma que "la Corona va demanar a Urdangarin que busqués feina fora d'Espanya" i explica com un enviat de la Casa del Rei li va aconsellar que abandonés la Fundació Noos. La foto de la portada és la d'una víctima d'ETA, assassinat l'any 1986. El País publica avui un extens reportatge amb entrevista a familiars de víctimes. El Mundo, per la seva banda, titula: "Urdangarin va enganyar al Rei amb la fundació de discapacitats" i assegura que la Casa Reial desconeixia, fins aquesta setmana, que desviés i evadís diners a través de la fundació infantil FDCIS. El rotatiu dedica la meitat de la portada a la boda del fill gran de José Maria Aznar, que es va celebrar ahir i que va reunir a la plana major del PP el que ha portat al diari a considerar l'esdeveniment com "la boda dels ministrables".

"La Casa Reial ho sabia" és el contundent titular d'avui de Público que obra el diari amb un gran foto d'Iñaki Urdangarin i destaca que la Casa del Rei ha admés que al 2006 va tenir coneixement que la Fundació Noos realitzava activitats "inadequades" i per això va aconsellar al Duc de Palma que abandonés les seves activitats i marxés a l'estranger. La Vanguardia també obre el diari amb aquest tema i assegura que "La Zarzuela va obligar a deixar els negocis a Urdangarin" i afirma que la Infanta Cristina seguirà vivint a EUA. A més, el rotatiu destaca el congrés del PSC i titula que el partit ha escollit a Pere Navarro "per una renovació sense traumes".

"Navarro agafa el timó del PSC" és el titular de portada d' El Periódico que parla de "renovació en el socialisme català". La foto de portada és la d'un grup de corredors acompanyada de la següent dada: "Un 50% dels catalans practica alguna activitats física". El Punt-Avui, per la seva banda, també opta per dedicar la primera pàgina al congrés dels socialistes i assegura que "El PSC obre l'era Navarro" i destaca que el partit ha tancat la porta a tenir un grup parlamentari propi al Congrés de Diputats.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT