Publicitat
Publicitat

NOVES TECNOLOGIES

El portal suma 600 títols en un catàleg que ja en té 9.000

Els films de la Metro, pròximament a YouTube

De 'Robocop' a 'West side story' passant per 'Rocky'. A través de YouTube es podran llogar 600 films de la Metro Goldwyn Mayer, de moment només als EUA i el Canadà. El catàleg del portal ja té 9.000 títols.

Més de 600 pel·lícules de la Metro Goldwyn Mayer (MGM) podran llogar-se a YouTube gràcies a un acord subscrit entre l'estudi cinematogràfic i Google, segons ha anunciat al blog oficial del portal de vídeos online Jonathan Zepp, portaveu de la companyia. Estaran disponibles títols com West side story , Terminator , Robocop , Rain man i Rocky , a banda dels que l'estudi cinematogràfic ha anat produint al llarg de gairebé noranta anys. De moment, només els usuaris de YouTube als Estats Units i el Canadà tindran accés a aquest servei. L'acord també inclou la botiga d'aplicacions Google Play, present a tots els dispositius mòbils ( smartphones , tauletes, etc.) amb el sistema operatiu Android.

Preu mòdic

Amb la incorporació de la MGM, YouTube ja té acords amb la majoria dels grans estudis de Hollywood i més de deu estudis independents. Fa dues setmanes Paramount Pictures va seguir el mateix camí i va aportar 500 títols al portal de vídeos: La invención de Hugo, Transformers i la trilogia d' El Padrino, entre d'altres. Anteriorment, Disney, Sony, Universal i Warner Bros havien donat permís a YouTube perquè oferís les seves pel·lícules a canvi d'un petit pagament. Normalment, el preu del lloguer oscil·la entre 3,99 dòlars per a les novetats i 1,99 dòlars per als títols més antics. A canvi, l'usuari adquireix el dret a visionar el film totes les vegades que vulgui durant 48 hores. De moment, encara es resisteix 20th Century Fox.

YouTube es referma en l'estratègia de fer el salt dels vídeos aficionats que els usuaris pengen de manera gratuïta a la integració de pel·lícules i sèries de qualitat amb l'autorització dels seus propietaris. El seu catàleg ja té un total de 9.000 pel·lícules des que el 2010 va començar a gestar-se la seva política d'acords amb els grans estudis.

Un negoci a l'alça

El consum de films online es duplicarà aquest any als Estats Units i internet es convertirà en la plataforma majoritària per a l'entreteniment audiovisual a casa. Així ho recull un estudi recent d'IHS Screen Digest, que destaca el blog oficial de YouTube.

Segons l'estudi, el visionat legal de pel·lícules als EUA passarà de 1.400 milions el 2011 a 3.400 milions enguany. En contraposició, el consum de DVDs i Blue-Ray baixarà el 2012 a 2.400 milions, en comptes dels 2.600 milions del 2011. Les pel·lícules en streaming estan substituint els vídeos amb un suport físic, molt més que la música online en relació amb els discos compactes, apunta IHS.

De moment, dominen el sector Netflix i iTunes, d'Apple. YouTube prova de pujar posicions augmentant la seva col·lecció de títols disponibles. A aquestes dues plataformes ja s'hi troben de fet moltes de les pel·lícules de la MGM, que a partir d'ara oferirà també YouTube.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT