Publicitat
Publicitat

Premsa

Les actes intervingudes a l'etarra Thierry polaritzen les línies editorials d''El País' i 'El Mundo'

Els dos diaris ofereixen interpretacions oposades als documents de la banda fets públics, segons els quals el govern espanyol va intentar aturar detencions de terroristes. El diari de Pedro J. Ramírez apunta a Rubalcaba, el probable successor.


El País i El Mundo ofereixen dues visions oposades de l'acta que guardava l'etarra Thierry, en la qual dóna compte de les negociacions mantingudes entre el govern espanyol i la banda. Mentre que el diari de Pedro J. Ramírez avala completament la tesi del PP segons la qual Interior va col·laborar amb ETA, el rotatiu de Prisa posa l'accent en el fet que els documents són la versió d'ETA dels esdeveniments. Més encara: la lectura que en fa El País assenyala que les negociacions van ser sempre tenses, precisament perquè el govern espanyol no complia els aparents compromisos.


El culebrot informatiu va començar ahir, quan El Mundo publicava extractes de les actes intervingudes a l'etarra Thierry. Allà es consignava que el govern es disculpava per unes detencions, que assegurava haver intentat aturar però que no ho havia pogut fer ja que els jutges estaven instrumentalitzats pel PP. Els detinguts en qüestió eren els que havien rebut mesos abans un presumpte avís per esquivar unes detencions imminents, la qual cosa va generar el cas 'Faisán' (pel bar en el qual s'hauria produït la filtració). La tesi d' El Mundo és que els documents avalen la idea que l'ordre partia del ministeri d'Interior i recorda que, entre els imputats, hi ha l'exdirector general de la Policia, de manera que la cadena de comandament, per ascendència, apuntaria a Antonio Camacho, secretari d'Estat de Seguretat, i el ministre (i actual vicepresident i probable successor de Zapatero, Alfredo Pérez Rubalcaba).


El Mundo atorga avui cinc pàgines d'informació, l'editorial (amb el títol “Rubalcaba, acorralado por el caso Faisán”), un dels acudits gràfics (també protagonitzat per Rubalcaba) i dos articles d'opinio (d'Arcadi Espada i Luis María Anson) a la doble pàgina inicial.


El País, en canvi, dedica quatre pàgines a informació sobre terrorisme, però cap article d'opinió. I la petició del PP perquè Rubalcaba doni la seva versió davant la de l'acta de Thierry mereix només un article breu, en un peu de pàgina. En l'article central, a més, es recorda que, al marge de quins fossin els compromisos expressats, la policia va continuar efectuant detencions.

Més continguts de