Mèdia 21/07/2014

La inversió publicitària creix un 2,7% l'últim semestre després de 18 mesos a la baixa

Els mitjans impresos són els únics que cauen però els diaris es mantenen en segon lloc per darrere de la televisió, segons l'informe d'Infoadex

Europa Press
2 min

MadridLa inversió publicitària a Espanya ha crescut un 2,7% durant el primer semestre d'aquest any i trenca així la tendència a la baixa dels últims 18 mesos, en què acumulava una caiguga del 34,7%, segons l'informe d'Infoadex fet públic aquest dilluns. Així, el conjunt de mitjans de comunicació "tradicionals" (ràdio, televisió, internet, diaris, dominicals, revistes, cinema i publicitat exterior) han rebut una inversió total en publicitat de 1.867 milions d'euros, pels 1.819 milions que havien aconseguit entre el juliol i el desembre de l'any passat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'estudi destaca com a motiu d'aquest increment l'augment de la inversió en cinc d'aquests suports, especialment la televisió, on el creixement ha estat del 5,7% respecte al primer semestre de l'any passat (i ha arribat a 935 milions). Tot i així, els canals autonòmics han perdut en el seu conjunt un 3,6% de la inversió, un descens que queda compensat pel creixement del 5,9% dels canals estatals i del 24,3% dels de pagament.

L'augment també és notable en el cas d'internet, ha estat del 4,7% (fins als 179 milions d'euros) i en el de la ràdio, amb un 3,1% (ara la inversió se situa en els 171,9 milions d'euros), mentre que la publicitat exterior ha augmentat un 0,4% per arribar als 142,8 milions. De totes maneres, l'increment percentualment més destacat és el del cinema, amb un 12,9%, tot i que el seu volum de recaptació se situa encara molt per sota de la resta, amb 7,2 milions.

En canvi, els mitjans impresos han experimentat caigudes de la inversió. Així, en el cas dels diaris ha baixat un 3,7%, en el des dominicals un 10,6% i en el de les revistes un 2,9%. Amb tot, l'informe assenyala que els diaris de paper continuen sent encara el segon suport de publicitat que rep més inversió, amb 282,2 milions d'euros, només per darrere de la televisió.

stats