Publicitat
Publicitat

CRÍTICA PREMSA

"Si pot ser, no escriguis de Jobs"

El repàs diari de les portades del món em va deixar ahir al matí una densa inquietud. Un malestar espès, fosc i pregon. El personatge principal de les primeres pàgines de la premsa dels Estats Units era el fundador i CEO d'Apple, amb titulars com " Cultural visionary ", " American pioneer ", " Legend ", " Changed how we live, work "… Les de la premsa espanyola se les enduia una duquessa que es va casar. Concretament en 88 de 131. Titulaven: " El alegre 'sí' de la duquesa " o " Cayetana lo celebra por rumbas ", etcètera. N'hi ha alguns que, al meu parer, perden una mica l'oremus, com un diari de Palència, amb P, que titula: " ¡Viva (sic) los novios! ", sobre una foto gairebé pòster de la parella, ella en plena dansa i ell, al costat, picant de mans. A Palència juguen fort. Bé.

Sí, ja sé que la mort del mític capità de la indústria digital es va saber a prop de les dues de la matinada d'aquí, amb les edicions tancades i barrades. Per tant, comparar diaris d'una banda i altra de l'Atlàntic seria demagògia. A més a més, allà no en saben res, de la duquessa. O sigui que no tinc intenció de comparar una premsa i l'altra (ara, consti que, malgrat tot, l'únic diari que va poder agafar la notícia de la mort de l'home es va estimar més deixar a la foto gran l'aristòcrata andalusa ballant rumbes i ventilar l'empresari nord-americà en una columna). Però no és per aquí que volia anar.

El que vull remarcar és una altra cosa. Les portades de la premsa -la tria d'esdeveniments que hi queda reflectida- componen cada dia un mapa de la geografia dels interessos de la gent benestant de cada país, de la gent que abans anomenaven "classes rectores" o "societat civil" i avui no sé pas com en diuen. El mapa d'ahir em va deixar rebregat. Per sort, a les webs el nostre heroi es va imposar la resta del dia. I avui al paper. Uf.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT