Publicitat
Publicitat

LA PUBLICITAT, PRINCIPAL CAUSA

Les televisions, més sancionades el 2011

El ministeri d'Indústria va obrir un total de 40 expedients sancionadors a les cadenes de televisió el 2011. Aquesta xifra representa un 33% més que el 2010, segons dades actualitzades fins al 12 de desembre per la secretaria d'estat de Telecomunicacions. L'organisme s'encarrega de controlar el comportament dels canals a Espanya a l'espera que es creï el Consell Estatal de Mitjans Audiovisuals (CEMA) que preveu la llei audiovisual.

Fins a mitjans de desembre, Indústria va imposar un total d'1,5 milions d'euros en sancions a les televisions per cometre 71 infraccions de diferents tipus. L'import de les multes va ser un 68,5% inferior dels cinc milions recaptats el 2010. Però el ministeri ha precisat que la xifra és provisional: prop de la meitat dels expedients oberts -dinou, en concret- estan encara pendents de resolució.

Incompliments en la normativa sobre publicitat són les causes més comunes dels expedients. D'acord amb la llei audiovisual, les cadenes poden emetre un màxim de dotze minuts d'anuncis per hora. S'han obert un total de tretze expedients a cinc televisions que havien superat aquest límit: el resultat tangible van ser multes per valor de 484.175 euros. Les infraccions per interrupcions publicitàries il·legals també van ser nombroses: vuit expedients i 492.500 euros en sancions.

Per publicitat il·lícita van obrir-se set expedients, cadascun a una cadena diferent, que van cometre 29 infraccions en total. La quantitat recaptada va sumar 417.664 euros. Respecte a la publicitat encoberta, Indústria va imposar a una cadena dos expedients sancionadors per valor de 200.001 euros per tres infraccions.

Dins l'apartat de protecció del menor, pel que fa a la programació i a la publicitat, van obrir-se sis expedients a sis canals per cinc infraccions. Cap d'elles va traduir-se en sanció econòmica.

Quatre cadenes més tenen pendents expedients per no complir amb el percentatge que estan obligats a aportar per finançar obres audiovisuals.

Més continguts de

PUBLICITAT
PUBLICITAT