Publicitat
Publicitat

DEBAT PARLAMENTARI

Felip Puig acusa el tripartit d’haver manipulat radars de la zona 80 per frenar l’allau de sancions

Acusa l’anterior Govern d’haver aplicat criteris territorials a l’hora d’establir els marges de flexibilitat per multar. Ha afirmat que el tripartit va ser més flexible a l’hora de multar a les carreteres d’accés a Barcelona que a les de Girona, Tarragona i Lleida en veure com es desbordaven les sancions a la zona dels 80 km/h

En la seva segona compareixença en comissió al Parlament, el conseller d’Interior, Felip Puig, ha fet honor a la seva fama i ha disparat sense miraments contra la gestió del tripartit. Especialment contra ICV-EUiA. “Nosaltres estem corregint els seus errors”, ha etzibat al diputat ecosocialista Jaume Bosch, que ha negat cap afany recaptatori en la instal·lació dels radars en l’anterior legislatura. “El conseller d’Interior no pot dir que els radars serveixen per recaptar”, ha asseverat Bosch, que ha alertat que Puig s’arrisca a “desfermar una onada de reclamacions” amb les seves reclamacions.

Puig, que ha estat més suau amb les intervencions d’ERC, ha assegurat que el Govern té intenció de “revisar” la “diferent vara de mesurar” que ha assegurat que l’anterior executiu va aplicar amb els conductors de la zona 80 i els de la resta del país. En resum, els ha acusat d’haver manipulat els radars amb criteris territorials. Ha assegurat que el tripartit, en adonar-se de l’allau de sancions que es desfermaven a la zona 80, va optar per manipular els radars i donar “més marge de tolerància” a l’hora de multar que no als conductors de Girona, Lleida i Tarragona. “Ara tots els conductors tenen el mateix nivell d’exigència”, ha assegurat.

Estalvi amb els 80 km/h

El conseller d’Interior, molt crític amb la gestió “ideologitzada” que va fer ICV-EUiA al departament,  també ha assegurat que amb l’eliminació del límit dels 80 km/h als accessos a Barcelona, l’estalvi “per al conjunt de la societat” és de l’ordre d’entre 2.000 i 3.000 euros diaris.

Ho ha dit després que Bosch alertés que amb l’eliminació dels 80 només es guanyen 13 segons per trajecte. Però Puig ha replicat que són 13 segons multiplicats per milions de desplaçaments diaris, cosa que comporta un estalvi de temps i econòmic, però també –ha apuntat– pel que fa a les emissions contaminants.


Més continguts de