Publicitat
Publicitat

Eleccions 20-N

Iniciativa vol finançar el ferrocarril de proximitat revisant projectes d'AVE

Coscubiela critica el "model d'infraestructures radial i de nous rics compartit per PP i PSOE i sempre amb l'acompanyament de CiU"

El candidat d'ICV-EUiA, Joan Coscubiela, ha presentat aquest dilluns un pla ferroviari per a Catalunya que prioritza Rodalies i Regionals i que es finançaria, com a mínim en part, aturant i revisant projectes d'AVE de tot l'Estat que encara no estan en execució. Coscubiela ha dit que el model ferroviari radial espanyol “respon a la bogeria ideològica de voler fer de Madrid el centre de tot” i ha afegit que la inversió en AVE es basa “en una idea de nous rics que només té en compte el 5% de la població i oblida el 95% que utilitza diàriament Rodalies i Regional”.

En una roda de premsa a l'estació de Renfe de Vilanova i la Geltrú, el candidat ecosocialista ha qualificat de fracàs el “model d'infraestructures radial i de nous rics compartit per PP i PSOE i sempre amb l'acompanyament de CiU”. Com a resposta a la situació actual, ha cridat a fer un “gir radical” en infraestructures ferroviàries, amb un pla català de 7.000 milions d'euros, i considera que és “perfectament possible executar-lo en els propers cinc anys, amb un esforç inversor però també aturant i revisant projectes d'AVE”. Coscubiela ha aclarit que no es descartarien tots els projectes, sinó que es tractaria de "revisar-los un per un analitzant la lògica que tenen".

A més de millorar freqüències de pas i reduir temps de trajecte, el pla ferroviari d'Iniciativa preveu la creació de serveis de Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida, cinc línies de Catalunya Express i cinc línies de velocitat alta Intercity. “Catalunya, que critica amb raó la concepció radial de les infraestructures a Espanya, no pot fer el mateix amb el centre a Barcelona”, ha recordat Coscubiela. També contempla una aposta pel transport ferroviari de mercaderies, amb la voluntat de reduir el pes del transport per carretera.

Més continguts de