Publicitat
Publicitat

Recoder torna a obrir la porta a altres operadors per gestionar Rodalies

El conseller de Territori i Sostenibilitat diu que les més de 200 avaries de Renfe el 2010 "no són normals" i posa com a exemples els FGC o la francesa SNCF per fer-se càrrec del servei

Lluís Recoder, conseller de Territori i Sostenibilitat, ha reconegut que les més de dues-centes avaries al servei de Rodalies de Renfe "no són normals". En una entrevista a RAC1, Recoder ha recordat que aquesta situació "és fruit d'una manca endèmica d'inversió". "Les catenàries estan obsoletes i a Vic hi ha via única", ha dit, mentre ha denunciat que "només hi ha un 7,1% d'obres executades previstes pel ministeri de Foment". Per aquest motiu, el conseller ha assegurat que el seu departament ha fet un estudi sobre diferents operadors europeus per veure quins serveis ofereixen. El contracte amb Renfe per a l'explotació de Rodalies acaba d'aquí a set mesos. En aquest sentit, Recoder ha dit que "podem anar a una substitució parcial", referint-se explícitament als Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l'operadora francesa de trens, la  Société National des Chemins de fer Français  (SNCF). "Estem tenint contactes amb diferents operadors europeus", ha assegurat. D'altra banda, Recoder també ha apuntat a la possibilitat de concedir les línies noves que aviat es posaran en marxa a una altra companyia, com la R8 de Martorell a Granollers Centre. Tot i les crítiques a Renfe, Recoder ha dit, però, que la companyia estatal "s'esforça" i ha remarcat que "més del 50% de les avaries són d'Adif i el 15%, de Renfe".

El metro, a l'aeroport i la Zona Franca el 2014, i el TGV a Girona, el 2012

Sobre l'obra faraònica de la L9 del metro de Barcelona, el conseller ha reiterat que el suburbà arribarà el 2014 a l'aeroport i la Zona Franca des de Collblanc. Recoder ha dit que les dues tuneladores estan aturades per manteniment i que el tram central de la línia s'ha reprogramat per trobar noves vies de finançament. El conseller ha dit que "no es podia continuar" amb el sistema utilitzat fins ara, en què les estacions es concedien a operadors privats a mesura que s'anaven construint, i amb aquests diners se seguia perforant el subsòl. Pel que fa al TGV a Girona, Recoder ha assegurat que "tot va segons el que estava previst" i que el servei entrarà en funcionament el 2012. "L'única novetat és que hem reprès el projecte del baixador a l'aeroport de Girona", ha dit.


Més continguts de