Publicitat
Publicitat

Recoder: "L'Estat, qui dia passa any empeny, i quan no, ens enganya"

El conseller de Territori i Sostenibilitat busca el suport de la iniciativa privada per començar a construir els accessos definitius al port de Barcelona. Assegura a TV3 que vetllarà perquè Eurovegas "no perjudiqui els valors mediambientals" del delta de Llobregat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat aquest dilluns a 'Els matins' de TV3 que les obres dels accessos provisionals al port de Barcelona començaran immediatament amb l'objectiu que estiguin enllestits al juny, quan s'acabarà el moll de càrrega. La construcció es fa a iniciativa del port. Els accessos definitius no estan ni tan sols licitats, ha dit el conseller. "Des del gener del 2011 n'estem parlant amb l'anterior govern del PSOE", ha lamentat. El retard "posa de manifest aquesta deixadesa de les infraestructures de Catalunya en mans de l'Estat", ha afegit. El Govern està buscant una fórmula que inclogui la iniciativa privada per tirar endavant el projecte.

Recoder ha admès que la nova ministra de Foment, Ana Pastor, "ha donat alguns missatges positius", com ara tirar endavant les inversions pendents a la xarxa de Rodalies Renfe. Però també ha assegurat que ha decebut, per exemple, amb la decisió d'incloure el corredor central dels Pirineus com a obra prioritària.

"L'Estat, qui dia passa any empeny, i quan no, ens enganya", ha dit el conseller. "No em faci dir quin pas ve darrere, però la paciència se'ns acaba", ha advertit. Amb tot, el titular de Territori ha recordat que el corredor central no es troba dins les xarxes transeuropees, i que, per tant, no rebrà subvenció per part de la Comissió Europea. "El corrector central pels Pirineus és una obra antieconòmica, i no tenim recursos", ha afirmat. "S'ha d'invertir amb criteris de retorn, i la indústria exportadora és al País Valencià i a Catalunya", ha recordat Lluís Recoder.

Sobre el complex de casinos i oci Eurovegas, Recoder ha dit que "és normal que la ciutadania estigui dividida", perquè encara no s'ha explicat el projecte. Amb tot, ha deixar clar que el Govern "té la responsabilitat de la defensa del territori". "L'obra no ha de perjudicar els valors mediambientals" del delta de Llobregat, ha aclarit el titular de Territori i Sostenibilitat. En els propers mesos, el magnat Sheldon Adelson ha de decidir si construeix el macroprojecte a Catalunya o a Madrid.

Més continguts de