Xarxes
Mèdia 06/05/2013

YouTube es prepara per ser també televisió de pagament

La plataforma vendrà canals a un preu d'1,99 dòlars mensuals d'entre una oferta inicial de 50 televisions temàtiques

Àlex Gutiérrez M.
2 min
Google va avançar diners a Madonna perquè obrís un canal propi a YouTube

Barcelona @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } YouTube podria encetar de manera imminent el seu servei de televisió de pagament. A principis d'any va començar a fer estudis de mercat amb grups d'usuaris: investigava per quins canals estaven disposats a pagar i quina quantitat. Ara, segons el portal Mashable, està a punt de llançar la seva primera oferta en aquest sentit. Algunes fonts apunten que la presentació es podria fer aquesta mateixa setmana.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El servei de vídeos no ho ha confirmat, però en declaracions a Mashable, explicava: “No tenim res a anunciar, a hores d'ara, però estem buscant la manera de crear una plataforma de subscripció que pugui portar encara millors continguts a YouTube perquè en gaudeixin els nostres usuaris i que alhora proporcioni als nostres creadors una nova via per generar ingressos amb el contingut que elaboren, més enllà dels models de lloguer i inserció de publicitat que ja oferim”. L'única confirmació oficial és la que va fer la companyia, propietat de Google, a CNET, el mes de febrer passat.

Però, tot i aquesta reserva de les fonts oficials, l'aparició de dues línies de codi en l'aplicació de YouTube per a Android demostraven que la plataforma ja estava treballant per tancar alguns canals i avisar els usuaris que determinada oferta ja era de pagament i que calia anar a un ordinador per subscriure-s'hi.

Els reports parlen d'una subscripció d'1,99 dòlars mensuals per canal, amb un menú d'opcions d'uns 50 canals de pagament. En unes declaracions al 'Wall Street Journal', el vicepresident de l'empresa, Robert Kyncl, explicava que per a ells era important generar ingressos extres per als proveïdors de continguts i reconeixia que podia ser difícil “fer que un usuari tregui la targeta de crèdit”.

YouTube ha accelerat els dos darrers anys la seva vocació de proveir de contingut propi. A l'octubre del 2011 va fer un pas de gegant quan va avançar 100 milions de dòlars a diferents productors perquè creessin canals específics dins de la plataforma. La cantant Madonna, l'exjugador de l'NBA Shaquille O'Neal o l'actriu Sofia Vergara van ser algunes de les 'celebrities' convidades a participar-hi, amb avançaments a compte de la publicitat generada de fins a cinc milions de dòlars per canal.

El mes passat, el servei de vídeos va anunciar una fita històrica: superava els 1.000 milions d'usuaris únics en un sol mes. Tenint en compte la població connectada a la xarxa, aproximadament la meitat dels internautes visiten YouTube un cop al mes. I una dada encara més interessant per als seus gestors: les 100 principals marques mundials, segons el llistat d'Ad Age, s'anuncien al portal.

Google va comprar YouTube el 2006, quan només feia un any que funcionava i tenia 50 milions d'usuaris globals. Aleshores va pagar 1.760 milions de dòlars, que està recuperant amb escreix, ja que es calcula que la seva facturació anual ronda els 4.000 milions de dòlars, només en anuncis.

stats