Publicitat
Publicitat

INFRAESTRUCTURES

Abertis calcula que ha perdut 180.000 euros pel #novullpagar

Quatre dies abans de la tercera mobilització de la campanya #novullpagar del 17 de juny contra els peatges, la concessionària Abertis va assegurar ahir que el conflicte dels insubmisos antipeatges ja ha entrat en la fase "anecdòtica", però que en tres mesos ha perdut 180.000 euros. "I nosaltres no percebem res de les multes que imposa el Servei Català de Trànsit", va precisar el director general de la companyia, Josep Lluís Giménez.

En una sessió de treball per a periodistes al centre d'operacions de la companyia a Granollers, Giménez va detallar que els 59.996 casos que s'han detectat fins ara -un 0,21% del total de les transaccions- corresponen a 15.000 insubmisos antipeatge i a 10.000 reincidents. "Encara en registrem uns 500 casos en dies laborables i entre 900 i 1.000 en cap de setmana", va afegir. Més dades: Abertis ha enviat un 20% de requeriments d'identificació de conductor infractor com a primer pas del procés que pot acabar en una multa, i els treballadors han presentat 46 denúncies als Mossos o a les agències de protecció de dades per actuacions dels insubmisos que podrien violar el dret a la intimitat. Abertis també ha aconseguit la retirada de 38 vídeos d'accions antipeatge de YouTube i Facebook.

"No s'amortitza mai"

Giménez, en ple debat sobre el cost de les autopistes, ha acceptat que "hi ha un problema de gestió d'infraestructures" a l'Estat amb descompensacions entre ciutadans, i Abertis troba interessants les mesures de desgravació que proposa el RACC i les bonificacions del Govern. Però Giménez adverteix que una autopista "no s'amortitza mai" pel manteniment constant. Tot i admetre que hi pot haver un greuge comparatiu, diu que la solució correspon a les administracions.

Més continguts de