Societat 27/09/2012

El port de Barcelona fa el salt endavant en el transport de mercaderies

La ciutat inaugura avui la nova terminal de la companyia xinesa Hutchinson, que permet doblar la seva capacitat de moure contenidors

Ara
2 min
La nova terminal, que ja compta amb els accessos provisionals.

Barcelona @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } @page { margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } Dia important al port de Barcelona, que inaugura aquest dijous la terminal de contenidors del moll Prat. L'obra estrella de l'ampliació del Port, que arriba de la mà de la companyia xinesa Hutchinson, ha de permetre a la ciutat fer un salt endavant en el transport de mercaderies i erigir-se com a referent de la Mediterrània. Una idea que queda clara ja en el nom de la nova plataforma: Barcelona Europe South Terminal, BEST −'millor', en anglès.

Aquesta nova terminal, que permetrà duplicar la capacitat de moure contenidors del Port a l'any −podrà gestionar fins a 2,65 milions de TEU, que és la unitat de mesura equivalent a un contenidor de vint peus−, funciona en proves des del juliol i viu avui un dia clau. Presideix la inauguració el rei d'Espanya, Joan Carles I, que coincidirà amb el president del Govern, Artur Mas, després de les declaracions contràries al procés d'independència. També hi assisteix la ministra de Foment, Ana Pastor, que té pendent amb Barcelona la solució definitiva als accessos viaris i ferroviaris al Port. Per això, la nova terminal comença a operar amb els accessos provisionals, que es van inaugurar el 19 de setembre. Aquesta infraestructura ha suposat una inversió de 41 milions d'euros i amenaça de quedar petita quan la nova terminal funcioni a ple rendiment, cosa que es preveu que passi a partir de l'any que ve.

La terminal, operada per Tercat, filial del grup xinès Hutchinson Port Holdings (HPH), és, com ha remarcat en nombroses ocasions el president del Port, Sixte Cambra, "el punt clau de l'ampliació del port". Serà la terminal semiautomatitzada més avançada de la Mediterrània i ha requerit, per part de Hutchinson, d'una inversió d'uns 300 milions d'euros en la primera fase als quals caldrà sumar 200 més per completar la segona fase.

stats