Publicitat
Publicitat

CIUTATS

L'extensió del sistema de Barcelona està ajornada 'sine die'

Disset municipis creen una alternativa al Bicing

L’intent de crear un bicing metropolità ha fracassat davant l’escàs interès de les empreses del sector i les poques garanties que oferien. La idea roman en un calaix de l’Entitat Metropolitana del Transport (EMT) tot esperant que bufin més bons aires.

“De moment el projecte està aturat i no ens plantegem convocar un nou concurs”, ha indicat el president de l’organisme metropolità, Antoni Poveda. Ferm defensor de la bicicleta, Poveda s’ha entossudit, però, en dotar als municipis de l’entorn de Barcelona d’un sistema que potenciï l’ús d’aquest mitjà de transport. I aquí és quan apareix el Bicibox, un sistema format per una mena de contenidors de 7 i 14 places per aparcar les bicicletes “de forma segura, per un temps limitat i totalment compatible amb el Bicing”, segons Poveda.

El Bicibox, que gestionarà l’empresa gironina Icnita, s’implantarà a partir del mes de març a tots els municipis de l’EMT, disset, excepte a Barcelona ciutat. “Preferim implantar-ho per fases per veure’n els resultats”, ha assenyalat el president de l’EMT. En total hi haurà 180 mòduls que es col·locaran allà a on hi hagi més mobilitat, és a dir a prop de parades de transport públic i dels principals equipaments municipals. No tots els ajuntaments han rebut la idea amb el mateix entusiasme, ja que el Bicibox obliga, en alguns casos, a eliminar places d’aparcament de vehicles.

Per usar el Bicibox caldrà que l’usuari es registri i pagui una quota anual de 35 euros que li donarà dret a aparcar la seva bicicleta un màxim de 12 hores al dia per fomentar la rotació. En cas que se superi el màxim permès s’haurà de pagar un suplement.

Més continguts de