Publicitat
Publicitat

GASTRONOMIA

"Lex xarxes socials obliguen a redefinir la crítica de cuina"

Ferran Adrià ho té clar: "Hem d'estar alerta al Twitter i al Facebook, però jo no tinc ni una cosa ni l'altra perquè no tinc temps per dedicar-m'hi". Són declaracions del cuiner de l'Hospitalet a la taula rodona Cuina i internet de les jornades Gastronomy&Tecnology, que organitzen Telefónica i El Bulli Foundation. Adrià també va advertir que cal "una transparència total" sobre les audiències d'aquests mitjans perquè encara s'ha de veure quina és la seva influència real. Tot i així, preveu que l'opinió dels clients a través de les xarxes socials tindrà cada cop més importància. Experiències com la compra que ha fet Google de Zagat , una guia nord-americana de restaurants, han creat, explica Adrià, una gran expectació, ja que si decideix que sigui el públic qui esculli els llocs "serà una revolució que obligarà a redefinir el paper de la crítica".

Les xarxes socials ajuden els grans cuiners a eliminar les barreres que els separen del públic. Poden explicar quins plats fan diàriament, fotografiar un peix que els acaba d'arribar a la cuina i fer saber com el prepararan o el menú que portaran a taula. El xef Quique Dacosta, del restaurant Dénia, és un gran tuitaire. El gallec Pepe Solla afirma: "El gran repte dels restaurants és acostar-se al seu públic a internet". En el mateix congrés, el periodista Pau Albornà, del grup Siete Caníbales (www.7canibales.com), reflexionava: "Hi ha gent que està en contra dels bloguers, per la seva poca formació, però jo no. Considero més important el missatge que l'emissor, sempre que hi hagi una transparència, esclar".

Toni Massanés, de la Fundació Alícia, recordava que tecnologia i cuina sempre han anat lligades. Els ganivets, les primeres restes arqueològiques, demostren la necessitat dels primers humans de trobar una tecnologia que els servís per tallar la carn.

Més continguts de