Publicitat
Publicitat

EDUCACIÓ

Només el 5% dels alumnes participen en les activitats organitzades per la setmana blanca

La gran majoria de pares han demanat vacances o han deixat la canalla amb els avis. La consellera Rigau diu que això demostra que la iniciativa "no qualla" i no es repetirà

Només un 5% dels alumnes de les comarques gironines han participat en alguna de les activitats organitzades durant el primer torn de la setmana blanca que ha començat avui. Les dades les ha donat la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, en un acte a Girona. Un argument més que, segons Rigau, reforça que aquesta sigui la primera i l'última setmana blanca. A l'espera de saber com anirà el segon torn, Rigau ja avança que s'ha demostrat que la iniciativa impulsada per l'exconseller Ernest Maragall “no qualla”.

"Anar a la neu aquí té un cost més elevat que en altres països com Alemanya i és una iniciativa que no pot quallar malgrat l'esforç de les AMPAS i ajuntaments", ha dit la consellera en declaracions a la premsa després d'una conferència sobre educació en temps de crisi impartida pel ministre Ángel Gabilondo.

La majoria dels 400.000 alumnes dels centres que aquesta setmana fan vacances d'hivern es queden a casa i poques famílies han optat per fer una despesa extra per inscriure els nens en casals o activitats de lleure. Segons Rigau, la situació de les economies familiars ha fet que els pares hagin demanat vacances expressament o hagin deixat els nens amb els avis per estalviar-se uns diners. Aquest dilluns els alumnes dels centres de la Catalunya Central, Girona, Lleida i el Maresme-Vallès Oriental estan de setmana blanca, mentre que la resta d'alumnes la faran la setmana vinent.

“És una iniciativa que es veu que no pot quallar”, ha afirmat la consellera que opina que exigeix un esforç complementari a les famílies que han d'alterar el seu calendari de vacances perquè els nens no es quedin sols. “És una experiència que arxivarem i analitzarem però que no prosperarà”, ha explicat Rigau que conclou dient que les vacances “no són per anar a l'escola” i que no tenen sentit si no és per afavorir que pares i fills comparteixin temps junts.

Més continguts de