Societat 28/11/2015

Reus ajuda el comerç tradicional amb un “parc temàtic” nadalenc

L’obertura d’un gran centre comercial ha generat inquietud

Dani Revenga
3 min
Reus ajuda el comerç tradicional amb un “parc temàtic” nadalenc

ReusEls carrers i places del centre de Reus van quedar transformats ahir en un autèntic parc temàtic de Nadal amb la inauguració del Conte de Nadal de Reus, una zona on durant 45 dies hi haurà una treballadíssima ambientació nadalenca. L’Ajuntament ha duplicat enguany el pressupost dedicat a engalanar els carrers més comercials de la ciutat perquè el comerç tradicional que es concentra en aquesta zona no perdi pistonada per la competència que suposa el Centre Comercial La Fira, inaugurat fa poc i que és a poca distància de l’àrea comercial per excel·lència de la capital del Baix Camp.

L’Ajuntament vol evitar així l’èxode de compradors potencials cap al gegant de més de 40.000 metres quadrats de superfície comercial, on hi ha algunes de les franquícies amb més magnetisme, algunes de les quals han deixat el centre de Reus per instal·lar-s’hi.

El nou pol d’activitat comercial és una competència molt forta que es vol compensar amb aquesta aposta per l’ambientació nadalenca. Des d’ahir, la plaça de la Llibertat, la del General Prim, la del Mercadal i tots els carrers de la zona viuran una voràgine d’activitats enmig d’una impecable decoració nadalenca, que inclou la clàssica il·luminació, un arbre de Nadal gegantí i 50 avets que formaran un petit bosc, neu artificial, un trenet, il·luminació monumental sobre les principals façanes, un mercat, una pista de gel i més de 300 actuacions en les quals participaran un miler de persones, entre altres al·licients per als visitants.

Una referència

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, es va mostrar convençut que el “parc temàtic contribuiria a revaloritzar i posicionar Reus com un centre comercial de referència”. Per la seva banda, la regidora de Comerç, Montse Caelles, va explicar que “la dinamització comercial ja era una de les prioritats de l’equip de govern, però l’aposta per aquesta campanya és una manera de donar suport al comerç tradicional de la ciutat”. “És un dels nostres grans valors”, va afegir.

Caelles creu que la inversió té sentit en la línia “d’intensificar la promoció, innovar i singularitzar Reus com una de les ciutats de referència del país pel que fa al comerç”. Tot i la inquietud que la inauguració de La Fira ha suposat entre els sectors comercials de la ciutat, la regidora creu que “el nou centre reforça la ciutat i pot ser un reclam més perquè gent de tot arreu vingui a Reus a comprar”. Des de la Unió de Botiguers, el seu president, Ernest Juncosa, reconeix: “La inauguració del centre comercial ens afectarà especialment ara, al començament, per l’efecte novetat, però estem acostumats a la competència i pensem que tenim un segment de clientela que valora la qualitat dels nostres productes i la tradició i excel·lència de les botigues de tota la vida”.

Juncosa va reconèixer que, quan encara no fa un mes de la inauguració de la gran superfície, alguns botiguers de sectors com el tèxtil “han notat un cert impacte”. “El pitjor enemic al qual ens enfrontem no és el centre comercial, sinó l’escassa capacitat de compra que encara tenen moltes famílies”, va insistir. El president de la Unió de Botiguers va apuntar també les accions de promoció com una de les claus per mantenir el volum de negoci tot i la presència d’un competidor com La Fira.

El suport de l’Ajuntament de Reus a l’arrelat model de comerç tradicional de la ciutat es concretarà en els pròxims dos anys en un pla estratègic elaborat per la Universitat Rovira i Virgili, que farà de full de ruta per anar introduint mesures en favor de la competitivitat del petit comerç. El pla preveu un seguit d’accions per fer més atractiva l’oferta comercial del centre de Reus i vincular-la al turisme, la cultura i el patrimoni, apostant per les singularitats de la ciutat.

stats