Publicitat
Publicitat

TRÀNSIT

El director del Servei Català de Trànsit aplaudeix el retorn als 120 km/h però creu que és electoralista

Joan Aregio recorda que el Govern català sempre ha estat escèptic amb la mesura de Madrid i creu que el fet que Rubalcaba aspiri a succeir Zapatero a la Moncloa ha influït en la decisió de no prorrogar-la

El director de Trànsit a Catalunya, Joan Aregio, ha celebrat avui que el govern espanyol hagi recuperat el límit de velocitat dels 120 km/h, encara que ha apuntat que un dels factors per no prorrogar el límit a 110 és que el ministre Alfredo Pérez Rubalcaba serà candidat socialista a la Moncloa.

El vicepresident primer i ministre de l'Interior espanyol, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciat aquest divendres que a partir de l'1 de juliol tornarà a estar vigent el límit de la velocitat a 120 per hora en autopistes i autovies, ja que el preu del petroli ja ha baixat i ja "no té sentit" mantenir el màxim de 110 km/h.

Aregio ha celebrat la decisió del govern espanyol de no prorrogar la limitació a 110, una mesura amb la qual l'executiu català s'ha mostrat escèptic des que es va començar a aplicar, el 7 de març, amb l'objectiu de rebaixar la factura energètica.

Aregio ha celebrat que ara "tot torna a la normalitat", ja que la reducció de la velocitat a 110 per hora "no tenia sentit". Segons el responsable de Trànsit a Catalunya, hauria estat millor apostar per "l'autoregulació" dels conductors per reduir la velocitat i el consum de carburant.

Segons el seu parer, el fet que Rubalcaba sigui el candidat que presentarà el PSOE a les pròximes eleccions al Congrés, amb aspiracions de succeir José Luis Rodríguez Zapatero a la Moncloa, ha influït en la decisió de no prorrogar una mesura que "socialment no s'entenia gaire".

Des d'un primer moment, el govern català va mostrar el seu escepticisme, i en alguns casos rebuig, a la reducció del límit de velocitat als 110 km/h. De fet, el conseller d'Interior, Felip Puig, partidari d'elevar la velocitat màxima fins a 130km/h en alguns trams d'autopista, va arribar a afirmar que la mesura que no serviria per estalviar combustible ni per millorar la mobilitat.

En qualsevol cas, Aregio ha assegurat que a Catalunya els conductors han respectat de forma generalitzada el límit a 110, ja que no s'ha registrat un augment de multes.

Més continguts de