Societat 21/08/2012

Stop Accidents: “Per nosaltres hi hauria un radar cada 50 metres”

Alan Dicks, delegat a Catalunya de l’associació, creu que de radars no en sobra ni un

Ara
2 min

Barcelona"És dóna la circumstància que les comunitats autònomes que tenen transferides les competències en matèria de trànsit són les més rigoroses amb els conductors". Això diu l'entitat Dvuelta, dedicada a la defensa dels conductors, en un estudi realitzat sobre el punts de control de la velocitat a tot l'Estat. Les dues comunitats autònomes que han assumit totalment la gestió del trànsit viari, Catalunya i el País Basc, són –per aquest ordre– les que encapçalen la llista d'autonomies en nombre de radars per cada mil quilòmetres de via. Catalunya disposa ara mateix de 18,25 radars per cada miler de quilòmetres viaris, la xifra més elevada de tot l'Estat, seguida pels 16,44 radars per cada mil quilòmetres que té el País Basc. Madrid en té 12 per cada mil quilòmetres i a les Illes Balears la xifra es redueix als 8,83.

En una entrevista a l'ARA, Alan Dicks, delegat a Catalunya de l'associació Stop Accidents, creu, però, que de radars no en sobra ni un.

- Catalunya és la comunitat amb més radars. N'hi ha prou?

Si fos per nosaltres hi hauria un radar cada 50 metres. En calen més.

- Però malgrat radars i multes, els accidents han crescut...

Sí, sobretot és preocupant l'augment d'accidents mortals amb vianants a Barcelona, perquè la gent va distreta amb iPhones, iPads i cascos. Però, a més, la crisi i l'augment de preus dels peatges són també factors de risc que estan incrementant els accidents. La gent agafa les carreteres secundàries per estalviar i corre més per arribar a la feina.

- Com valoreu des de Stop Accidents l'operatiu del SCT per a l'estiu?

Ens agraden molt les mesures, feien molta falta, però en calen moltes més. Sobretot les proves integrades de drogues i alcohol, perquè fins ara es podia conduir amb tres cerveses i 10 ratlles de coca. Ara a aquesta gent se li estan acabant les opcions, i la meta és que es quedin a casa.

- Esteu d'acord a rebaixar el límit de velocitat a 110?

Sí. Tot el que sigui disminuir la velocitat vol dir menys morts. Alguns països han passat de 120 a 130 km/h i han duplicat els morts.

- Amb tantes campanyes, som prou conscients del risc de la velocitat?

Hi ha molt per fer. Encara hi ha molta gent que pensa que el pitjor que li pot passar és que l'enxampi un radar. És la gent a qui no se li ha mort mai ningú a la carretera. No haurien de fer cas dels radars sinó dels límits de velocitat. Jo vaig en cadira de rodes des d'un accident el 2003 i des del 2008 he tornat a conduir. Mai passo dels 100 km/h.

stats