Publicitat
Publicitat

SOCIETAT

Tret de sortida a la primera línia de Rodalies que no s'atura a Barcelona

Aquest diumenge ha entrat en funcionament la nova línia R8 que connecta el Baix Llobregat amb el Vallès de manera orbital, tal com ho fa el quart cinturó per carretera. De moment només hi haurà un tren cada hora

Renfe ha posat en marxa aquest matí la nova línia R8, que connecta les comarques barcelonines del Baix Llobregat, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental sense passar per Barcelona, que fins ara és el nus central de totes les línies de Rodalies. Segons ha informat un portaveu de la companyia, el nou servei ha començat a operar amb normalitat aquest matí a les 06.28 h des de Granollers i Martorell, les dues terminals de la nova línia. Com ho fa el projecte de quart cinturó per carretera, la R8 passarà per vuit estacions de la segona corona metropolitana: Martorell, Castellbisbal, Rubí, Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola-Universitat, Mollet del Vallès-San Fost, Montmeló i Granollers Centre. La freqüència que ofereix és baixa: un tren per hora i 32 serveis cada dia entre el Baix Llobregat i el Vallès.



Segons el Departament de Territori i Sostenibilitat, la primera línia no radial amb prou feines requereix inversió, ja que s'ha reorganitzat l'antic recorregut de la R7 i s'aprofita la línia orbital entre El Papiol i Mollet, que ja es fa servir des de fa més de dues dècades per al transport de mercaderies. La conselleria assegura que aquesta nova línia oferirà molts avantatges per als usuaris, ja que unirà el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, on hi ha molta gent que viu en una ciutat però treballa en una altra que fins ara no estaven connectades amb Renfe. La Generalitat també subratlla la connectivitat que suposa per als estudiants de la Universitat Autònoma (UAB) de les tres comarques. Malgrat això, la connexió del campus de la UAB amb la ciutat de Barcelona es redueix i només arriba a Sant Andreu Arenal, deixant sense via directa amb la universitat les estacions de Sants, Plaça de Catalunya i Arc de Triomf.



Noves freqüències
També a partir d'avui, Renfe incrementa les freqüències de la línia R1 entre Maçanet i Molins de Rei, que tindrà trens cada sis minuts en hora punta i cada vuit o deu minuts durant la resta de la jornada. A més, la R3, que connecta Barcelona amb Vic i Puigcerdà, té més trens en les franges de tarda, mentre que la R4 incrementa l'oferta de combois fins a un tren cada vuit minuts entre Terrassa i Barcelona en les hores puntes.

La reorganització de Rodalies posada en marxa avui oferirà, els dies laborables, 819 serveis, 28 més que fins ara. El número d'usuaris del servei de Rodalies de Barcelona va augmentar en els primers cinc mesos de l'any un 5,1% respecte a l'exercici anterior, segons dades de Renfe. En total, es van realitzar 45,1 milions de viatges entre gener i maig, dos milions més que en el mateix període de 2010.

Més continguts de