L'anàlisi d'Antoni Bassas: "Molt Mobile i poques Rodalies"
Avui gent llevant-se a les cinc per entrar a Barcelona. Brutícia que desprenen els vagons pintats, que demostren que Rodalies no sap custodiar amb seguretat el material que li comprem entre tots. President Illa, no el sentim defensar el dret dels catalans a circular amb un transport públic digne dels impostos que paguen
Un apunt d’un assumpte molt important que aquests dies no està sota el focus: les negociacions PSOE-Junts pel traspàs de les competències d’immigració a la Generalitat. Diu un dels negociadors que la situació està d’aquella manera que tant es pot enquistar per dies o setmanes com descabdellar-se de manera precipitada, perquè són als serrells. De fet, d’enquistat, ja fa dies que ho està: l'acord estava previst pels volts de Nadal, fa més de dos mesos.
Mentrestant, aquest matí ha començat a Barcelona una cita mundial, la de la tecnologia, el Congrés de Telefonia Mòbil, que ha portat al cap i casal i a l’àrea metropolitana cent mil congressistes.
Políticament, serveix aquest matí per reforçar la narrativa que Catalunya està normalitzada, ara que la presideix un socialista que va a saludar el rei a la porta. En tot cas, les principals tecnològiques de tot el món són a Barcelona, un any més.
Aquesta barreja de tecnologia i de prestigi internacional contrasta amb la imatge de país abandonat dels seus governs que continua donant el servei (mal servei, concretament) de Rodalies.
Aquest cap de setmana el servei ha tornat a fallar a la R-2 Sud. I això d’aquest cap de setmana (i d’avui) és molt greu, perquè el motiu oficial dels problemes són les obres de construcció del corredor mediterrani. Home, doncs si no es tracta de cap imprevist, si tu mateix saps quan començarà i acabarà l’afectació, no té perdó que no tinguis prevista una solució i que la gent no estigués ben informada i els conductors d’autobusos no sabessin per on havien de passar. Perquè, a més a més, resulta que els maquinistes, que no volen dependre de la Generalitat i són contraris al traspàs, diuen que la culpa és de l’empresa per no haver planificat les necessitats amb antelació. Resultat, cinc hores per anar de Reus a Barcelona, gent confosa per les andanes, avui gent llevant-se a les cinc per entrar a Barcelona i arribar a l’hora a la feina i aquesta sensació de brutícia que desprenen els vagons pintats, que demostren que Rodalies no sap custodiar amb seguretat el material que li comprem entre tots. President Illa, no el sentim defensar el dret dels catalans a circular amb un transport públic digne dels impostos que paguen.
I per acabar d’adobar, Ayuso, aquesta màquina política de fabricar mentides i odi, la presidenta Díaz Ayuso.
“Es l'hora de tancar-li l'aixeta al negoci corrupte del nacionalisme. Que porta dècades ploriquejant amb els diners de tots els espanyols. El dame argo, dame argo, però si t’ho estàs fonent tot en ambaixades, en forats negres, ho esteu donant tot a la classe catalana, a la qual teniu asfixiada a impostos i burocràcia. No, les coses han anat millor a Catalunya com més autonomia i més diners dels espanyols heu tingut, no al contrari”.
És al revés, una part molt important dels diners d'Espanya surten de Catalunya i no tornen. Per això tenim els trens com els tenim. Com diu en Xavier Bosch a la contraportada d’avui, "A Ayuso, amb una ambició inflada i un cinisme patològic, se li’n fot que sigui veritat allò que afirma, li importa un rave que generi mal rotllo entre persones del seu mateix estat i, si convé, amaga que a la resta d’autonomies també se’ls perdona la part proporcional d’un deute que no haurien pogut tornar mai [..] És tan absurd l’ús que fan del terme que dins de «los catalanes» també hi deu haver les 600.000 persones que van votar PP o Vox a les eleccions que va guanyar el PSC”.
Aquí el que està normalitzat és l’odi.
Bon dia.