Una entrada d'aire càlid marcarà una setmana que ha començat amb fred intens
Molts termòmetres han registrat aquest matí les temperatures més baixes des de desembre. Els núvols augmentaran durant el dia
BarcelonaEncetem la setmana amb temperatures molt baixes. Gener ha estat un mes poc fred, i això ho demostra el fet que moltes de les temperatures d'aquest matí no es produïen des del desembre. A l'aeroport de Reus, per exemple, no es baixava fins a -1 graus des del 13 de desembre, en canvi, aquesta temperatura s'havia registrat set vegades entre l'última setmana de novembre i la primera de desembre. A la Seu d'Urgell fins a dos quarts de vuit del matí la mínima era de -5,4 graus, un valor que no es registrava des del 21 de desembre. Altres temperatures baixes d'aquest matí: Das -11 graus, el Pont de Suert -7, Sant Pau de Segúries -7, Tremp -5, Sort -5, Vic -3, Olot -3, Solsona -3, Manresa -2, Lleida -2.
La pròxima nit també serà molt freda, però al centre de la setmana l'ambient canviarà totalment. L'entrada d'una massa d'aire molt càlid farà que dimecres les temperatures pugin uns 5 graus, i dijous al migdia l'ambient serà fins i tot primaveral a molts indrets. A la segona part de la setmana les temperatures continuaran fent pujades i baixades, i el vent serà el responsable d'anar enllaçant tots aquests canvis.
El pas de dos fronts marcarà l'estat del cel dels primers dies de la setmana. Aquesta tarda n'arribarà un de força desgastat que farà augmentar els núvols, però només deixarà quatre gotes a Ponent i algunes volves de neu al Pirineu Occidental. La cota de neu se situarà entre els 600 i els 800 metres, però avui nevarà molt poc.
El segon front arribarà demà a última hora, i aquest dimarts hi haurà moltes hores de sol, però al vespre plourà i nevarà sobretot a les comarques de Lleida i de Tarragona. Tot i que el front farà entrar aire càlid, en un primer moment fins i tot podria arribar a nevar per sota dels 500 metres.
A www.ara.cat/meteo trobareu la previsió per al vostre municipi.