Els reptes d'Apple en el seu 40è aniversari

L'empresa tecnològica, tot i conservar l'hegemonia i estar valorada en 542.000 milions d'euros, arriba a les quatre dècades amb algunes qüestions per afrontar

Albert Rigol
2 min
Logotip d'Apple. Font: Reuters

BarcelonaAvui fa quatre dècades que Steve Jobs, Steve Wozniak i Ronald Wayne van fundar el que acabaria convertint-se en l'empresa tecnològica més gran del món: Apple. Després de 40 anys i d'haver venut milions de dispositius tecnològics arreu del planeta, el valor de la companyia és de 542.000 milions d'euros.

Tot i això, no tot són alegries per als de Cupertino. Malgrat que són a dalt de tot de l'aristocràcia empresarial, se'ls presenten nous reptes enmig per una indústria tecnològica en expansió i després d'algunes crisis. Tot plegat posa l'empresa al centre d'un debat que sovint és ètic.

Seguretat vs. privacitat: Apple topa amb l'etern debat

Apple ha perdut aquesta setmana una batalla important. L'FBI, després de demanar a la companyia que desbloquegés el mòbil d'un dels terroristes de l'atac de San Bernardino, ha aconseguit accedir al telèfon. Apple havia rebutjat la petició d'obrir el dispositiu en una posició que ha presentat com una reivindicació de la privacitat dels usuaris.

El posicionament de la companyia suposava una gran declaració d'intencions davant aquesta disjuntiva. No obstant, el final desbloqueig del dispositiu d'Apple ha suposat un gran revés per a l'empresa: l'FBI ha aconseguit vulnerar els mecanismes de seguretat de la firma que més bandera feia de la seguretat del seu sistema.

Baixada de vendes

Per primera vegada, segons va anunciar la companyia aquest gener, les ventes del seu vaixell insígnia, l'Iphone, van ser inferiors a l'esperat. El dispositiu, que suposa dues tercers parts dels ingressos d'Apple, va augmentar el seu ritme de venda només en un 0,5% respecte de l'any anterior: es van vendre 74,77 milions d'iPhone quan se esperava vendre'n fins a 76,54 milions. Les vendes d'aquest dispositiu no cauen des del 2007.

La realitat virtual, un camp per explotar

Tal com ja es va veure al Mobile World Congress d'enguany, una nova dimensió ha aterrat amb força en el sector tecnològic i pretén assentar-se, també, en el mercat dels 'smartphones': la realitat virtual.

A diferència de firmes com Samsung i Huawei, que ja van presentar a la fira dels mòbils de Barcelona noves eines per complementar als seus dispositius, com les ulleres de realitat virtual, els de Cupertino no han presentat, de moment, cap innovació en aquest àmbit.

stats