Internet per sortir de la crisi, a Catosfera 2012
Granollers acull la cinquena edició d'aquesta trobada dels gurus catalans de la xarxa. Aquest dissabte el plat fort serà la presentació dels models de negoci d'empreses d''e-commerce'
BarcelonaLa Catosfera, o la trobada de les cares més importants de "la internet catalana", ha tornat enguany amb un objectiu esperançador: donar a entendre als catalans que internet pot ser útil per millorar l'economia i trobar maneres de superar la crisi econòmica a través del seu potencial comercial. Per això, Granollers acull per cinquè any consecutiu aquesta trobada, que reunirà experts de tots els àmbits relacionats amb la xarxa i amb Catalunya com a punt en comú. Enguany, la ubicació triada és el Teatre Auditori de la ciutat
El tret de sortida l'ha donat aquest divendres a les 20:30 h una ponència a càrrec de Jordi Urbea, director general d'OgilvyOne i Bassat Ogilvy, i de Josep Maria Ganyet, professor universitari, empresari i col·laborador de RAC1.
Barcelona, capital del comerç electrònic
Els plats forts arribaran aquest dissabte, quan exitoses empreses d''e-commerce' presentaran els seus models de negoci. Així, volen demostrar que Barcelona i el seu entorn són un bon lloc per desenvolupar un gran projecte empresarial en l'àmbit digital. Les empreses que donaran veu a les tres taules rodones del matí són companyies de la talla d'Atrápalo, Grupo Intercom, LetsBonus, Groupalia, EyeOS i Trabber. Totes han sorgit a Catalunya, amb capital català o amb participació de diners catalans.
Ajudar els professors a estar al dia com els alumnes
A més, el professor de periodisme en línia de la Universitat de Vic Diego Linares aportarà el testimoni dels docents en matèria de nous tipus de comunicació a través de la xarxa, i parlarà sobre com formar els professors perquè els alumnes no els passin per davant, ja que els joves són nadius digitals i coneixen a la perfecció les noves tecnologies.
Un espai per a la llengua
D'altra banda, Albert Cuesta, un dels principals impulsors del Twitter en català i col·laborador de l'ARA, i Jordi Iparraguirre, director de la Fundació PuntCat, abordaran la situació del català a internet. Tal com ha explicat a l'ARA Joan Camp, director de l'empresa organitzadora, és qüestió de posar sobre la taula que "quan es negocia amb Califòrnia [on hi ha la seu de Twitter] és més fàcil aconseguir traduir una web que si es fa amb algun ministeri de Madrid".