EMPRESES
Crònica 24/04/2012

Seat ampliarà la gamma de cotxes a la Xina amb l'Alhambra el 2013

Seat culmina l'expansió a la Xina amb l'inici de les vendes del León. L'Ibiza, el cotxe insígnia de la marca, arribarà després de l'estiu i el 2013 Seat promet ampliar la gamma amb el monovolum Alhambra.

Elena Freixa
2 min
El president de Seat, James Muir, amb el vicepresident executiu del grup Volkswagen a la Xina, Weiming Soh.

BARCELONA.Dotze mesos després d'anunciar l'anhelat aterratge al mercat xinès, Seat ja s'hi ha instal·lat definitivament. El Saló de l'Automòbil de Pequín va ser ahir l'escenari de la presentació d'una primícia que l'empresa s'havia reservat per a la cita: el nou Ibiza Cupra, la versió esportiva del seu supervendes. Serà el segon model que introduirà al mercat xinès després de l'estiu i, especialment en la versió Cupra, és la màxima expressió del que vol vendre Seat a la Xina: esportivitat, disseny i joventut.

L'estratègia, però, continuarà durant el 2013 amb l'arribada del monovolum Alhambra al mercat asiàtic, segons va avançar ahir el president de Seat, James Muir, des de Pequín. Amb tots tres cotxes, la marca confia a guanyar-se els consumidors i omplir els concessionaris. La xarxa de punts de venda tindrà aquest any 15 establiments com a punt de partida.

De moment, les vendes que es vagin tancant a la Xina garantiran l'activitat a la planta de Seat a Martorell, ja que la decisió de fabricar directament a la Xina aprofitant alguna de les fàbriques del grup Volkswagen no s'avaluarà fins a finals del 2013, segons l'empresa.

Les previsions de vendes per al primer any són d'uns 4.000 cotxes, uns volums que poden créixer amb rapidesa gràcies al creixement del que ja és el primer mercat de vehicles del món. De fet, la Xina ha esdevingut la peça clau en la lluita dels fabricants de cotxes per liderar el mercat mundial i Volkswagen hi té posades grans esperances.

Seat també n'espera molt, de la Xina. Confia trobar-hi les vendes que l'ajudin a eixugar els números vermells. Si es guanya el favor dels joves conductors xinesos (als quals es dirigeix preferentment) serà una empenta decisiva per generar beneficis a partir del 2013, tal com s'ha proposat el grup Volkswagen.

El vicepresident comercial, Paul Sevin, va destacar el rècord que suposa haver introduït la marca a la Xina en menys d'un any i va dir que, lluny d'avançar previsions de creixement al mercat, l'essencial ja s'ha acomplert. En la mateixa línia, el vicepresident de relacions institucionals, Ramón Paredes, va explicar en declaracions a Efe que "és un dels reptes més importants que ens quedava per complir".

El nou Ibiza Cupra

Per mostrar l'aposta pel nou mercat que trepitja, Seat va guardar-se una novetat per al saló de Pequín: la versió més esportiva del nou Ibiza, el Cupra. Es tracta d'un prototip, tot i que molt semblant al definitiu. En un groc llampant i amb 180 CV i un motor 1.4 turboalimentat, és la versió més extrema de l'esperit jove i esportiu que vol vendre la marca.

El Cupra va aparèixer el 1996 i representa una icona en la tradició de la marca en les competicions en què ha participat.

stats