LA CO-CONTRA
Cultura 09/07/2014

Genís Roca: “Reps el que dónes”

i
Bibiana Ballbè
3 min

Coherència i modèstia. Visió en gran angular i disruptiva. Arqueòleg del futur: expert en el paleolític inferior i visionari del fet digital. President i fundador de RocaSalvatella, consultoria especialitzada en la transformació digital dels negocis i les organitzacions. Oficines a Barcelona, Madrid i Bogotà. Fa 6 anys que amb un equip de 40 persones i un 45% de creixement anual sostingut treballa per les principals empreses del país. Té clar que la tecnologia només multiplica les teves qualitats en la vida 1.0. Per tant, si ets un neci en la vida real, en la 2.0 podries ser insuportable. Avui, de la mà de l'estudi de disseny Hey Studio, exposa les claus del fet digital.

ELS NEGOCIS

Internet ja no és una oportunitat de negoci: és una necessitat del negoci

Si tens un negoci, internet o et transforma o et fa desaparèixer. La xarxa obliga les empreses a revisar els seus processos interns i la seva manera de relacionar-se amb els clients, a inventar nous serveis i productes i a reconsiderar el model de negoci. Canvia o mor.

Les bones oportunitats de negoci estan en les idees que encara són il·legals.

Airbnb, Uber o els usos que Amazon vol fer dels drones demostren que les idees transformadores lluiten contra la llei.

El veritable petroli d'internet són les dades. Tot el que fem en digital deixa registre o rastre, i el veritable interès no és tenir likes, fans o followers, sinó saber més de nosaltres (per servir-nos millor).

EL CONTEXT

No és que "tot està per inventar", és que en realitat "tot està per fer"

La xarxa ens fa millors. Sempre hi ha hagut molta gent bona. La novetat és que ara la xarxa permet que es connectin entre ells.

La ciutadania és el veritable laboratori d'innovació.

A diferència de la Revolució Industrial, ara la tecnologia és a l'abast de la majoria i no només d'una minoria, i és la ciutadania qui dirigeix el veritable laboratori on s'estan explorant els nous usos i les noves oportunitats.

La participació en la xarxa encara és banal.

El veritable objectiu és transformar la realitat, i això no ho aconseguirem només posant molts cops "m'agrada" a una foto o fent que un terme esdevingui trending topic qui sap on durant un breu instant.

LES PERSONES

La tecnologia no ens ha canviat. L'hem inventat perquè volíem un canvi

Reps el que dónes.

Vals el que val la teva xarxa. Has de ser node d'una xarxa, i l'abast de la teva xarxa és el teu abast. Per pertànyer-hi hi has d'aportar alguna cosa, i la unitat de mesura és el coneixement i l'actitud. Reps el que dónes. Sempre ha sigut així. També a internet.

S'aprèn més del grup que en grup

La millor manera d'aprendre no és anar un dia a una classe, sinó pertànyer a un grup i estar dins un flux de coneixement. Per aprendre abans buscaves un professor, ara busques quin dels teus companys et pot ajudar.

Sóc d'on participo.

I cada cop participo més a internet. Som el que fem. I cada cop fem més coses a la xarxa.

CITES

"L'home és més fill del seu temps que dels seus pares"

-Baltasar Gracián

"La intel·ligència és l'habilitat d'adaptar-se al canvi"

-Stephen Hawking

"Sigueu moderns, llegiu els clàssics"

-J.V. Foix

Hey

És un estudi de disseny gràfic amb seu a Barcelona. Transformen idees en gràfics comunicatius: identitat de marca, disseny editorial i il·lustració. Experimenten amb noves idees i juguen sempre a portar els seus límits creatius més enllà. Avui ho fan donant forma a l'entrevista a Genís Roca.

stats