'Érase una vez en... Hollywood' i dues crítiques més per a aquest cap de setmana

Des de la pel·lícula més emocionant de Tarantino a les noves obres de Jonás Trueba i Bruni Tedeschi

'ÉRASE UNA VEZ EN... HOLLYWOOD'

Quentin Tarantino proclama el seu amor pel Hollywood menys canònic en aquesta faula cinèfila

La filmografia de Quentin Tarantino s'ha nodrit sempre del seu amor, amb un coneixement desbordant, pel cinema. Però és el primer cop que el director situa una de les seves pel·lícules explícitament a Hollywood, en un any tan significatiu com el 1969, quan els assassinats de Sharon Tate, Steven Parent, Jay Sebring, Abigail Folger i Wojciech Frykowski a la mansió de Tate i Roman Polanski a Cielo Drive van acabar amb la innocència d'una generació de nord-americans. Tarantino converteix el seu film en una celebració constant de l'època a través d'una espiral de referències cinèfiles, televisives, musicals i de productes de consum, i amb dos personatges de ficció... Continua llegint

'LA VIRGEN DE AGOSTO'

La cinquena pel·lícula de Jonás Trueba és un viatge de revelacions pel Madrid estival

No són habituals les pel·lícules que capten amb subtilesa certs estats d'ànim o certes maneres d'estar en el món. Quan, de tant en tant, n'apareixen, ho enlluernen tot com si fossin un miracle. És de la possibilitat d'un miracle que ens parla precisament 'La virgen de agosto', el cinquè llarg de Jonás Trueba i una nova carta d'amor dirigida a la ciutat on viu, el Madrid de les trobades, de les nits interminables i de la calor insuportable, tan madrilenya, que ofega els dies i les nits d'estiu... Continua llegint

'LA CASA DE VERANO'

L'agredolç exercici d’autoficció d'una lluminosa Valeria Bruni Tedeschi

En paral·lel a la seva distingida carrera actoral, Valeria Bruni Tedeschi ha construït una estimulant trajectòria com a guionista i realitzadora de films enèrgics i melancòlics, obres de marcat caràcter autobiogràfic en què la directora d''És més fàcil per a un camell...' ha sabut imbricar la comèdia esbojarrada amb el drama neuròtic. Ara, a 'La casa de verano', la cineasta francoitaliana reprèn l'agredolç retrat familiar del seu film anterior, 'Un castell a Itàlia', substituint l'estudi del naixement de l'amor per una histriònica exploració del fracàs amorós.... Continua llegint

Més continguts de