Música

Mor el productor musical Phil Ramone als 72 anys

Ramone va guanyar 14 premis Grammy i va ser el productor de grans estrelles com Frank Sinatra, Barbra Streisand, Bob Dylan o Ray Charles

Phil Ramone
Ara
30/03/2013
1 min

BarcelonaPhil Ramone, a qui en més d'una ocasió es va batejar com el Papa del Pop, va morir dissabte al matí a l'Hospital Presbiterià de Nova York, on estava ingressat des del passat mes de febrer per un aneurisma. Ramone va començar la seva carrera musical amb només 10 anys, com a intèrpret de violí, en un concert per a la reina Elisabet II. De nen prodigi va passar a escriure cançons i a convertir-se en un productor en qui van confiar les grans estrelles de la cançó. Va treballar amb Barbra Streisand a l'àlbum 'Happening in Central Park' el 1967, i amb Paul&Linda McCartney a 'Ram' (1971). També va ser el productor de Paul Simon i el seu 'Still Crazy After All These Years' (1975), va treballar en 'Duets', de Frank Sinatra, i en tot un èxit comercial, 'Genius Love Company', de Ray Charles.

Als tres anys ja estudiava piano i violí i va passar per la prestigiosa Juilliard School de Nova York. Malgrat el seu talent com a intèrpret i compositor, el va atreure més la part tècnica de la música i va treballar molt en el terreny de l'acústica. Ramone també va participar en la música de moltes pel·lícules de Hollywood, com 'A star is born' (1976), 'Flashdance' (1983) i 'Midnight Cowboy' (1969). El productor també va ser l'encarregat de gravar el famós 'Happy birthday to you' que Marilyn Monroe va dedicar a John F. Kennedy el 1962. Ramone va obtenir un gran reconeixement per les seves innovacions en el terreny de l'àudio.

stats