Rosalía respon a les crítiques per no haver manifestat suport a Palestina
La cantant diu que "és terrible veure cada dia com són assassinades persones innocents"
Barcelona"He seguit amb profunda tristesa el que s'ha estat dient aquests dies". Així comença la publicació que Rosalía ha compartit a les xarxes socials aquest dimecres. Sense citar-lo, la cantant de Sant Esteve Sesrovires es refereix a les declaracions de dissenyador mallorquí Miguel Adrover, que va explicar que va rebutjar l'encàrrec de fer-li una vestimenta personalitzada a Rosalía en considerar que l'artista no ha fet costat "públicament" a Palestina i, encara que reconeix que l'admira, va remarcar que aquest silenci "és complicitat". Finalment, Rosalía ha trencat el silenci.
"El fet de no haver fet servir la meva plataforma de manera alineada amb l'estil o les expectatives alienes no significa en absolut que no condemni el que està passant a Palestina. És terrible veure dia rere dia com persones innocents són assassinades, i que els que haurien d'aturar-lo no ho facin", escriu Rosalía, que afegeix: "No crec que avergonyir-nos entre nosaltres sigui la millor manera de continuat endavant en la lluita per la llibertat de Palestina. Crec que l'assenyalament hauria d'adreçar-se cap amunt (cap a qui decideix i té poder d'acció) i no en horitzontal (entre nosaltres)".
Rosalía, que en cap moment menciona Israel ni fa servir la paraula genocidi, acaba l'escrit agraint la feina que fan "les persones que realment actuen, com ara ONGs, activistes, voluntaris, sanitaris, treballadors, cooperatives, associacions i periodistes i que dediquen la vida a ajudar en aquesta causa i en moltes altres".