Cancel·lacions fins a l'abril a American Airlines i Southwest Airlines pels problemes del Boeing 737 Max

El fabricant atura la seva producció perquè la FAA encara no dona permís per volar al 737 Max

Els problemes associats a l’avió Boeing 737 Max portaran més maldecaps a la companyia del que inicialment s'esperava. I no només això: American Airlines i Southwest Airlines, totes dues aerolínies nord-americanes, han anunciat aquest dimarts que cancel·laran més vols dels previstos com a conseqüència d'aquests problemes. La primera havia anul·lat els serveis que prestava aquest model fins al 4 de març del 2020, però en l'últim comunicat allarga la situació (que els força a anul·lar uns 140 trajectes cada dia) fins al 7 d'abril. Això no afectarà connexions amb Barcelona, ja que la companyia no treballa amb el 737 Max a Europa. Southwest Airlines, que també havia marcat el març com a mes límit, ha situat ara el retorn d'aquest Boeing a la seva operativa el 13 d'abril. En aquest cas, segons ha compartit la companyia en un comunicat, això afectarà uns 300 trajectes entre els dilluns i divendres cada setmana.

La crisi de Boeing desperta Airbus

Southwest Airlines, que fins fa poc tenia una flota formada exclusivament per avions Boeing 737 Max, diu que la decisió respon a "la incertesa continuada sobre el retorn dels Max al servei". El fabricant aeronàutic comptava que l'Administració Federal d’Aviació (FAA, per les sigles en anglès) donaria el vistiplau al retorn dels 737 Max al mercat el quart trimestre d'aquest any; més endavant ho va retardar fins al desembre, i ahir Boeing va anunciar que suspenia la producció del model al gener, perquè no tenia novetats de l'ens regulador. La companyia va prendre la decisió, de fet, després que l'entitat sentenciés que es prendria el temps que fos necessari per revisar l'avió i que el model no estaria preparat per volar abans del 2020.

Boeing està en el punt de mira des que el 737 Max va estar implicat en dos accidents d'avió a Indonèsia i Etiòpia, on van morir gairebé 350 persones en menys de cinc mesos de diferència. Això, a més, va costar a la companyia uns 9.000 milions de dòlars (més de 8.050 milions d'euros). Llavors, la FAA va obligar Boeing a implementar canvis de disseny en els avions en qüestió, modificacions que l'entitat encara no ha validat. Boeing va tancar ahir la sessió liderant les caigudes a la Borsa de Nova York (-4,2%), però aquest matí començava la jornada pujant més d'un 1%.