Balanç agredolç de Vueling d’un estiu amb números de rècord

L’aerolínia de baix cost Vueling ha sigut la causant i la principal beneficiada del rècord de passatgers a l’aeroport del Prat d’aquest agost

L’aerolínia de baix cost Vueling ha sigut la causant i la principal beneficiada del rècord de passatgers a l’aeroport del Prat d’aquest agost, en haver registrat 4,4 milions de passatgers. Vueling consolida el seu domini al Prat i tanca un agost històric amb 1,8 milions de viatgers, un 40% del total dels que van passar per l’aeroport. “Tanquem una temporada d’estiu estadísticament positiva”, afirmava ahir el president de la companyia. I no és perquè sí que Alex Cruz va fer el matís estadístic.

L’aerolínia, integrada al hòlding IAG amb British Airways i Iberia, ha continuat creixent aquest estiu però ha tingut problemes en els dies clau de la temporada alta. L’incendi de l’aeroport de Fiumicino en plena operació sortida el primer cap de setmana d’agost i les males condicions meteorològiques durant el mateix cap de setmana a les Balears van provocar un excés de retards i cancel·lacions.

L’autoritat d’aviació italiana fins i tot va amenaçar de retirar-li la llicència per volar al país per no haver respost a les queixes dels passatgers ni haver recuperat la normalitat en el servei amb prou eficiència. Per aquest motiu Cruz va deixar clar ahir que la inversió més forta que faria Vueling per a la pròxima temporada d’estiu seria de cara a la millora del servei i l’atenció al client, amb una forta aposta per automatitzar el procés de facturació i eliminar del tot el check-in, com ja passa amb els bitllets de classe business.

Més vols i més personal

Vueling vol continuar creixent, malgrat que el seu president reconeix que estan en contínues reunions amb les gestores Aena i Enaire per garantir que “la situació de saturació de l’espai aeri de l’aeroport del Prat sigui sostenible”. L’aerolínia va anunciar ahir que superaria el llindar de les 400 rutes la pròxima temporada d’estiu, 150 de les quals serien des de Barcelona. Per afrontar aquest pla d’expansió, la companyia preveu contractar 200 copilots i 400 tripulants de cabina.

Tot i afirmar que l’objectiu és seguir creixent a casa, el Prat, que “ja és l’aeroport més ben connectat d’Europa en vols de curt radi”, segons Cruz, el president va aclarir que també s’aposta per continuar creixent a Roma, el seu segon hub, i intentar l’expansió a França, el mercat on més va invertir la companyia durant els seus primers anys de vida.