Economia 08/10/2015

Bon Preu se suma a la cursa ‘online’ amb una inversió d’1,2 M€

Bon Preu agafa com a referència un model molt arrelat a França que consisteix en centres d’emmagatzematge de productes en què el particular fa la recollida directament amb el cotxe després de fer la comanda per internet

Júlia Manresa
2 min
Bon Preu se suma a la cursa ‘online’ amb una inversió d’1,2 M€

El grup català Bon Preu, propietari també de la marca Esclat o les benzineres EsclatOil, també s’ha sumat al carro de la venda a través d’internet a través del sistema anomenat IquoDrive. Després que la setmana passada Dia anunciés que començava a Catalunya les vendes online dels productes cosmètics de les seves botigues Clarel i que altres grans cadenes de distribució com Carrefour, Mercadona i Caprabo hagin apostat recentment per reforçar aquest canal de vendes, Bon Preu va presentar ahir la seva aposta particular. Bon Preu agafa com a referència un model molt arrelat a França que consisteix en centres d’emmagatzematge de productes en què el particular fa la recollida directament amb el cotxe després de fer la comanda per internet.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Bon Preu va començar a impulsar aquest model fa prop de tres anys, quan va obrir el primer centre IquoDrive a Girona, a la zona del polígon industrial de Vilablareix. Des d’aleshores i, tal com explica el director comercial del grup, Antoni Amblàs, Bon Preu ha obert dos centres més, a Mataró i a Reus. L’obertura d’aquests tres centres ha suposat una inversió total aproximada d’1,2 milions d’euros, ja que, com aclareix Amblàs, cada un d’aquests punts d’emmagatzematge i recollida ha costat entre 350.000 i 400.000 euros. Ara per ara hi ha registrats uns 10.000 clients en aquest sistema de compra, una xifra que suposa només un 1,5% del volum de negoci de la cadena. Amblàs afirma que els tres centres creixen a un ritme “molt accelerat”, però reconeix que l’expansió d’aquest model dependrà de com s’absorbeixi aquest hàbit de consum i de com l’implementi la competència. Tot i això, l’empresa vol obrir el pròxim IquoDrive a l’àrea metropolitana en un termini d’uns dos anys i té, a més, la intenció més a llarg termini d’obrir a Tarragona. Cada IquoDrive ocupa uns quinze treballadors.

El boom dels supermercats a internet

“Teníem molt clar que tard o d’hora hi hauria el boom de la venda en línia, no perquè ara s’hi hagin sumat tots”, afirma el director comercial. De fet aquesta setmana Amazon també va anunciar l’obertura del seu supermercat online a Espanya, en un moment en què la consultora Nielsen calcula que aquest sector creix a un ritme del 25%.

stats