Fluidra invertirà fins a 20M anuals per créixer a l'estranger amb adquisicions

La multinacional del sector de les piscines Fluidra vol adquirir petites o mitjanes empreses per créixer a l'Àsia i a Llatinoamèrica

La multinacional del sector de les piscines Fluidra ha dibuixat el seu futur dels propers tres anys, durant els quals es proposa créixer a un ritme mitjà del 7% anual. La companyia, prou internacionalitzada i amb presència a una quarantena de països, busca ara fer-se gran en els mercats on ja està present i ha anunciat que sortirà de compres per fer  diverses adquisicions entre ara i el 2018. Fluidra vol destinar "entre 10 i 20 milions d'euros" anuals a aquestes compres de petites empreses competidores, segons ha explicat el conseller delegat, Eloi Planes.

La companyia sosté que aquest sector, el de la construcció i manteniment de piscines, està molt fragmentat. Per això, Fluidra veu oportunitats per buscar empreses petites o mitjanes que l'ajudin "a reforçar posicions a Llatinoamèrica, l'Àsia i potser a Europa", ha afegit Planes. En el cas de l'Àsia, Fluidra buscarà una empresa amb un fort component tecnològic, mentre que per al mercat llatinoamericà, on ha aterrat fa poc, està més interessant a comprar un perfil d'empresa molt més comercial, que combini producte i distribució. La companyia seguirà amb la política d'adquisicions que ja ha dut a terme aquest any amb la compra per 17 milions del 72% de la sud-africana WaterLink o de l' australiana Price Chemicals.

Aquesta estratègia forma part del pla estratègic per als propers tres anys. L'empresa ha aconseguit remuntar els resultats un cop superada la fase més dura de la crisi i confia a tancar el 2014 amb un 10% més de facturació, fins als 654 milions. En l'horitzó del 2018, el seu objectiu és que els ingressos previstos avancin fins als 750 milions d'euros i els beneficis nets s'enfilin fins als 30 milions d'euros. Si tot va com l'empresa espera, els guanys s'aniran duplicant cada any sobre l'anterior fins a assolir aquesta xifra. Fruit d'això, el dividend també augmentarà fins als 15 milions d'euros en tres anys.

El creixement serà la tònica general a tots els mercats, segons les previsions de Fluidra. En el seu principal mercat, l'europeu, l'increment serà del 3% anual (fins als 384 milions), mentre que a Austràlia l'augment mitjà serà del 8%, del 5% a l'Àsia i del 9% a Sud-amèrica –el mercat més novell per a Fluidra–, on factura només 15 milions.

L'estratègia de l'empresa passa per centrar-se en el sector del manteniment de les piscines, on veu més possibilitats de créixer i ampliar el seu lideratge al món, amb un 16% de la quota de mercat. En aquest segment hi té concentrades el 77% de les vendes i es proposa aprofitar l'actual xarxa de 44 països (30 amb filial pròpia) per esgarrapar quotes de mercat més grans.