Holaluz irromp en la instal·lació d’autoconsum compartida

La catalana Holaluz accelera per convertir-se en el pròxim Airbnb de l’energia

La catalana Holaluz accelera per convertir-se en el pròxim Airbnb de l’energia. La comercialitzadora d’energia verda ha muntat la primera instal·lació d’autoconsum compartida d’Espanya. Així doncs, l’empresa ha instal·lat uns panells solars que compartiran diversos veïns en un edifici de Rubí. Fins a principis de juny, aquesta pràctica estava prohibida a Espanya, on el govern de Rajoy ha sigut reticent a eliminar les barreres legals i impositives a l’autoconsum d’energia. No obstant això, el Tribunal Constitucional va anul·lar la decisió de l’executiu espanyol fa dos mesos i va obrir la possibilitat d’instal·lar sistemes d’autoconsum elèctric que permetin compartir el cost en un bloc de pisos o una urbanització.

“Estem molt satisfets de ser pioners”, va explicar ahir a l’ARA la cofundadora d’Holaluz Carlota Pi, que va emfatitzar que “l’autoconsum és en l’ADN” de l’empresa catalana. Amb seu al Barcelona Tech City, el hub tecnològic del Palau de Mar, la comercialitzadora ha començat el 2017 una sèrie de proves per incloure l’autoconsum d’energia solar en la seva oferta de serveis. Segons va afirmar Pi a l’ARA, l’objectiu és acabar l’any amb una cinquantena d’instal·lacions d’aquest tipus. En els primers tests, la companyia assegura que els resultats són molt positius. Aquesta aposta podria convertir Holaluz en una plataforma d’intercanvi d’electricitat entre particulars en un futur, en la línia dels nous paradigmes en l’ús de l’energia.

Bateries domèstiques amb Tesla

La companyia catalana també ha començat a col·laborar en l’últim any amb una de les empreses que volen liderar la revolució del canvi cap a l’autoconsum energètic: Tesla. Holaluz va incorporar a finals de l’any passat el fabricant elèctric com a partner tecnològic en el negoci de les bateries domèstiques, que utilitzen en diversos projectes a Espanya.

La start-up va tancar el 2016 amb una facturació rècord de 100 milions i per primer cop en la seva història va aconseguir entrar en beneficis. De fet, l’empresa va assolir un ebitda (és a dir, el benefici abans d’impostos, interessos, i d’altres) de mig milió d’euros. Actualment la comercialitzadora verda compta amb 100.000 abonats i una taxa de creixement mensual del 10%.

Més continguts de