PROCÉS SOBIRANISTA

Mango descarta marxar de Catalunya

La companyia inaugura una nova ‘megastore’, un model de botiga que ja aporta el 30% del seu negoci

La firma catalana de moda Mango no té previst moure la seu de Catalunya tot i la tensió política. Així ho va manifestar ahir públicament per primera vegada el vicepresident de la companyia, Daniel López. “És una qüestió que nosaltres no tenim ni tan sols sobre la taula -va dir-. Tenim la seu a [la província de] Barcelona i també som a 111 països. A més, tenim treballadors de fins a 35 nacionalitats. No ens resulta un tema polèmic, perquè nosaltres ens dediquem al comerç. Els polítics són els que han de solucionar aquests problemes”.

López va fer aquestes declaracions des de Lisboa, a Portugal, on l’empresa va convidar els mitjans, entre d’altres, l’ARA, per presenciar la inauguració de la seva última megastore (botigues superiors als 800m 2 de superfície). Durant l’acte, el vicepresident de Mango també va matisar que “el posicionament de la majoria dels empresaris és el sentit comú, la concòrdia i vetllar per l’ocupació”.

Amb l’obertura de la nova botiga emblemàtica a la capital portuguesa, Mango ja porta invertits 23 milions d’euros el 2017 en aquests locals. Concretament, per al nou centre de Lisboa, que és de lloguer, ha fet una inversió de 2,6 milions per modernitzar tant l’estructura com l’interior de l’edifici “i donar-li una nova sensació de modernitat”, segons va explicar Jan Rivera, director d’imatge corporativa de Mango.

“El mes d’octubre que hem tingut no era en la ment de ningú, i parlo en negatiu. A part del tema polític també ha sigut un mes espectacularment calorós”, va admetre López, però va matisar: “Tampoc ens esperàvem el fort augment del novembre ni els bons resultats del Black Friday, i ara som molt optimistes amb la campanya de Nadal”.

El vicepresident de Mango, però, no va voler avançar quines són les previsions de vendes ni resultats del grup, després que l’any passat la cadena entrés en pèrdues per primera vegada en tres dècades. Mango va tancar el 2016 amb 61 milions en negatiu, lluny dels 4 milions de beneficis del 2015. La facturació també se’n va ressentir i va tenir una lleugera baixada: va passar de 2.300 milions d’euros el 2015 a 2.260 milions durant l’any passat.

L’empresa va atribuir aquests resultats a l’impacte desfavorable del tipus de canvi en els diferents mercats on opera i al pla de transformació que està aplicant al seu model de negoci, que implica més rotació de col·leccions a les botigues.

López, però, va insistir ahir que la tendència del primer semestre del 2017 “és millor”. Els primers sis mesos de l’any les vendes van créixer en 45 milions d’euros, i el resultat brut d’explotació en més de 30 milions.

Les megastores ja representen el 30% del total de la superfície de venda de la firma catalana, que espera obrir-ne tres més abans que acabi l’any: a Lucerna, Suïssa; a Bogotà, Colòmbia, i a Loulé, a l’Algarve portuguès.

De fet, segons va explicar López, amb 55 botigues (7 de les quals de gran format) Portugal és un dels 10països més importants per a la firma catalana i ja representa més del 2% de la facturació total.

Gairebé 2.850 empreses han traslladat la seu

Un total de 2.842 empreses han traslladat la seu fora de Catalunya des del 2 d’octubre, el dia després del referèndum, segons les dades del Col·legi de Registradors. Durant el mes de novembre, no obstant, el ritme de trasllat s’ha anat alentint. Durant l’últim mes, les empreses que han marxat són unes 860. De les que han marxat, 2.529 tenien la seu a la província de Barcelona, 64 a la de Girona, 108 a la de Lleida i 114 a la de Tarragona. Per contra, un total de 114 empreses d’altres llocs d’Espanya han traslladat la seva seu a Catalunya des del referèndum de l’1-O. Durant el mes de novembre, 37 empreses d’altres llocs d’Espanya han decidit instal·lar la seva seu a Catalunya.

Més continguts de