Repsol entra al mercat elèctric i vol un 5% del mercat el 2025

La petroliera invertirà 15.000 milions en dos anys, 2.500 en energies de baixes emissions

La companyia petroliera Repsol vol ser un actor més en el mercat elèctric espanyol i s'ha posat com a objectiu tenir un 5% del mercat elèctric espanyol l'any 2025, amb 2,5 milions de clients minoristes de gas i electricitat.

Aquests objectius formen part del nou pla estratègic de la companyia que presideix Antoni Brufau i de la qual és conseller delegat Josu Jon Imaz, i que s'ha presentat aquest dimecres. El pla preveu unes inversions totals de 15.000 milions d'euros fins a l'any 2020.

Segons els responsables de la petroliera, el pla es financerament viable amb un barril de petroli a 50 dòlars, preu inferior al que cotitza els últims mesos el barril de Brent. En aquest sentit, la companyia esgrimeix el seu baix deute comparat amb els seus competidors.

A més del baix endeutament, per tirar endavant aquest ambiciós pla d'inversions Repsol compta amb els recursos generats amb la venda de la participació que tenia a Gas Natural al fons CVC per 3.800 milions d'euros.

El nou pla estratègic de Repsol fins al 2020 preveu invertir 2.500 milions d'euros en negocis energètics de baixes emissions de CO2 per arribar al 5% del mercat elèctric i del gas minorista el 2025, amb una capacitat de generació de baixes emissions de 4.500 megawatts (MW).

Les inversions totals del pla fins al 2020 pujaran a 15.000 milions d'euros, dels quals 7.950 milions es destinaran a l'exploració i producció petroliera, i la resta, 7.050 milions, als negocis de refinament, química i màrqueting (que inclou les benzineres), a més dels actius de producció amb baixes emissions.

La companyia es compromet també a millorar la retribució als accionistes per arribar a repartir un dividend d'un euro per acció l'any 2020.

Més continguts de