Seat anuncia nous productes per ampliar la gamma

Un dels vehicles pot ser un totterreny urbà pel qual també competeix Skoda. Els sindicats demanen a l'empresa que concreti l'estat del projecte

El president de Seat, James Muir, ha presentat aquest dimarts al Saló de l'Automòbil de Ginebra el nou Seat León SC, el primer tres portes d'aquest model que es llança al mercat i que s'ampliarà amb la versió familiar de cara al setembre. Però les novetats del fabricant del grup Volkswagen no acabaran aquí, ja que el mateix president ha dit que confia a ampliar la gamma de Seat aviat.

Muir ha confiat que arribin nous models que facin que la marca, amb seu a Martorell, es converteixi en un actiu que sumi dins del consorci alemany al qual pertany. Un d'aquests possibles nous vehicles, tot i que el directiu no l'ha esmentat, seria el totterreny urbà que Seat aspira a produir i que també ambiciona Skoda.

Es tracta d'un projecte que fa mesos que sobrevola Seat, peró sobre el qual Volkswagen no ha pres encara cap decisió oficial. El president del comitè de Seat, Matías Carnero, ha demanat de fet a Ginebra que l'empresa concreti com més aviat millor els plans i ha defensat que Martorell seria un lloc ideal per fabricar el nou cotxe.

"Ens aportaria volum i marca, que és el que necessitem", ha dit en declaracions als periodistes Carnero. De fet, Seat té ara una capacitat per fabricar mig milió de cotxes però només en fa uns 385.000 anuals a les instal·lacions catalanes.

A més a més, la debilitat del mercat europeu ha obligat a suprimir un torn de fabricació de l'Ibiza i està previst que al juny es retiri del mercat l'Exeo del qual, de fet, ja fa mesos, que no en surten noves unitats de les línies de producció.

El totterreny urbà també anomenat SUV obriria la porta a un nou segment on la marca no hi és present. Tot però, depèn de la decisió de Volkswagen, que haurà de triar si vol que sigui Martorell o la República Txeca (on hi ha Skoda) qui fabriqui el vehicle. A favor de Seat hi ha el fet que ja està produint un cotxe del mateix segment (l'Audi Q3) i compta amb una fàbrica molt flexible i preparada, ha assenyalat Carnero.

A Ginebra, Muir no s'ha pronunciat sobre el projecte, però el vicepresident comercial, Paul Sevin, va assegurar que el totterreny seria un producte "ideal" per a la companyia i que encaixaria molt bé en l'estratègia de creixement.

De moment, Seat es concentra en el llançament del León, del qual a finals d'any ja es vendran les tres versions: cinc, tres portes i familiar. El president ha destacat el seu nou disseny, jove i esportiu, com els principals atractius per aconseguir col·locar-lo al capdamunt dels rànquings de vendes i contribuir, de pas, a que Seat recuperi el liderat de vendes que va perdre a Espanya l'any passat.

En poc més tres mesos, s'han venut 10.000 unitats del León, principalment als mercats on primer va arribar: Alemanya, Àustria i Suïssa. La progressió ha de ser sostinguda aquest any, tot i que això no suposarà haver d'ampliar, en principi, els torns de treball de la línia de Martorell.