Economia 17/03/2020

Seat eleva el benefici un 75% el 2019, en el seu any rècord

És la marca que més creix del grup Volkswagen

Xavier Grau Del Cerro
2 min
Volkswagen va guanyar 13.900 M€ dl 2018 malgrat els 3.200 milions que li va costar el 'dieselgate'

BarcelonaSeat va fer el 2019 el millor any de la seva història, amb un rècord de fabricació, de vendes i també de beneficis. Va obtenir un benefici operatiu de 445 milions d'euros, mentre que l'any anterior, que havia sigut també rècord, va ser de 254 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La millora, del 74,7%, s'atribueix a la rendibilitat més elevada dels cotxes que ha venut, bàsicament per la nova gamma de SUV Arona, Ateca i Tarraco, que deixen més marge. En l'últim exercici amb Luca de Meo al capdavant, abans de fitxar per Renault, Seat va millorar la rendibilitat després de passar d'un marge operatiu del 2,5% al 3,9%.

Aquest fet explica que el creixement del benefici operatiu hagi sigut del 78%, tot i que l'augment de les vendes hagi pujat un 13%, fins a assolir els 11.496 milions d'euros. Seat va vendre 574.000 cotxes a tot el món, un 11% més que l'any anterior i va fabricar 591.809 vehicles, un 12% més.

Les dades de Seat s'han conegut aquest dimarts durant la presentació de resultats de tot el grup Volkswagen, que s'ha fet de manera telemàtica. Segons les dades del grup, la marca amb seu a Martorell és la que més creix i millora de tot el consorci alemany, propietari de marques com Volkswagen, Audi, Lamborghini, Skoda i altres.

El grup va tancar l'any amb un benefici net de 13.346 milions d'euros, gairebé un 13% més que l'any anterior, per l'augment de les vendes a tot el món i el menor impacte del Dieselgate, que va passar de 3.200 milions d'euros el 2018 a 2.300 milions el 2019.

El president del grup Volkswagen, Herbert Diess, ha qualificat de "molt encertada" la decisió de Seat de posposar el seu desembarcament a la Xina, tal com va avançar l'ARA, perquè considera que és un mercat molt gran que exigeix molts esforços i recursos i la marca de Martorell encara té molt recorregut per créixer a Europa.

2020: un any difícil

Herbert Diess, que va guanyar 10 milions d'euros en el seu primer any complet al capdavant del grup, s'ha mostrat satisfet amb les dades de vendes i beneficis del grup, però ha fet un crit d'alerta: "El 2020 serà un any molt difícil", amb "reptes d'operacions i financers desconeguts".

També ha fet una crida a lluitar contra l'expansió del coronavirus i ha indicat que ja s'han tancat les plantes d'Espanya, Portugal i Eslovàquia, i que farà el mateix amb a resta de plantes d'Europa.

stats