Economia 18/12/2019

Torrons Vicens compra l'empresa de llet d'ametlla Almendrina

Amb aquesta adquisició la firma de torrons evita el tancament de l'empresa de Reus

Elisabet Escriche
2 min
La fàbrica de Torrons Vicens ubicada a Agramunt

BarcelonaLa firma catalana Torrons Vicens ha comprat la històrica empresa de llet d'ametlla Almendrina amb seu a Reus. Segons ha pogut saber l'ARA, l'adquisició i la posterior ampliació de capital han arribat a la xifra de 2,5 milions d'euros. Amb aquesta compra Torrons Vicens ha evitat el tancament de la companyia de Reus, que tenia una quinzena de treballadors i estava apunt de presentar concurs de creditors.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Almendrina, que va obrir el negoci l'any 1935, té les instal·lacions al polígon Agro-Reus, en què es va traslladar l'any 1995 per apostar per la innovació i diversificació dels productes, com crema d'ametlles amb fructosa. Des del 2012 la dirigia José Ramon Vallverdú, segons recull la seva pàgina web.

"L'objectiu amb aquesta adquisició és ampliar els productes que s'elaboren amb llet d'ametlla i fer-ne de nous, com cremes i torrons", ha explicat a aquest diari el propietari de Torrons Vicens, Àngel Velasco.

Aquest no és el primer cop que la firma catalana fa una operació d'aquesta mena. El 2013 va comprar Xocolata Jolonch, una petita empresa també d’Agramunt que fabrica xocolata a la pedra, que, com Almendrina, estava en perill de desaparèixer per culpa de la crisi.

La companyia d'Agramunt, que té una plantilla de 270 treballadors i elabora torrons des de l'any 1775, va facturar l'any passat 43,5 milions d'euros i preveu tancar aquest 2019 amb un augment del 15%. Un 40% de vendes les fa a botigues pròpies. La marca compta amb 50 establiments, vuit dels quals fora d'Espanya. Els últims que ha obert són a Mèxic, Corea de Sud i el Japó, i també ha fet la seva primera incursió als Estats Units amb la inauguració d'un corner.

Presència a més de 70 països

"L'exportació és una aposta ferma de l'empresa", assegura Velasco. A part de l'obertura de botigues, la firma ja ha consolidat mercats com els Estats Units, Mèxic i la zona de l'Amèrica Central, el Japó, Corea del Sud i Europa Central. En total, exporten els seus torrons a més de 70 països.

Per a aquesta campanya de Nadal la firma d'Agramunt també ha obert diverses pop-up stores (botigues temporals) a centres comercials com els d'El Corte Inglés de Tarragona o Sabadell, i també a Goya o Las Rozas Village (Madrid).

stats