Economia 04/02/2019

La flota de VTC Moove Cars presenta un ERO temporal per a 730 conductors

Euskadi estableix que cal una hora almenys per reservar les VTC

Paula Solanas
2 min
Un conductor d’un cotxe amb llicència VTC passejant per l’avinguda Diagonal la setmana passada.

BarcelonaLa flota de vehicles amb llicència VTC Moove Cars ha presentat aquest dilluns un expedient de regulació d'ocupació (ERO) de suspensió que afecta 730 treballadors al departament de Treball de la Generalitat. Segons han confirmat a l'ARA fonts de la conselleria, fins ara és l'única empresa de les VTC que ha iniciat els tràmits per suspendre els seus empleats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

L'ERO de suspensió és una mesura en què l'empresa dona de baixa els contractes dels treballadors sense acomiadar-los durant un temps determinat. Normalment això s'ha de justificar per raons econòmiques o organitzatives davant les administracions.

L'empresa no ha fet cap comunicat sobre aquesta decisió, però la setmana passada el seu conseller delegat, Rafael García-Tapia, ja va avisar que faria fora els seus conductors si la Generalitat aprovava el seu decret per exigir un temps mínim de precontractació dels VTC.

Moove Cars té més de 2.000 treballadors arreu d'Espanya i acumula prop de 400 llicències VTC només a Catalunya. Abans de l'aprovació del decret, la companyia va enviar una carta al conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en què també avisava que questa regulació els obligava al tancament. Tot i així, el Govern va criticar que les flotes decidissin marxar abans d'intentar operar amb les noves condicions.

Regulació al País Basc

Mentre a Madrid els taxistes continuen en vaga, després del decret de Calvet, Euskadi ha estat la següent comunitat autònoma en moure fitxa sobre la regulació d'Uber i Cabify. El govern basc ha pactat aquest dilluns amb el taxi i les VTC que la contractació d'aquests últims s'hagi de fer amb una antelació mínima d'una hora. Aquest termini tindrà en compte, però, casos excepcionals com ara els serveis d'urgències que fan amb mútues o assegurances.

Ara només cal que la pròxima Mesa del Taxi ratifiqui l’acord perquè el govern basc comenci a redactar la nova regulació, segons ha informat Janire Bijueska, la directora de Planificació del transport a Euskadi després de la reunió amb tots dos col·lectius. La responsable de l’executiu basc ha qualificat el to de la trobada de “triomf” i ha assegurat que la voluntat de les dues parts és “constructiva” per evitar “qualsevol confrontació, que era la prioritat fonamental”. “Avui no guanyen ni uns ni altres, sinó que guanya la societat basca perquè gràcies a aquest acord aconseguirem regular el sector de les VTC de manera que convisqui de manera ordenada amb el taxi”, ha assegurat Bijueska.

La regulació d’Euskadi també agafa altres aspectes del decret de la Generalitat, com ara que les VTC no puguin aparcar a la via pública i hagin d’estar aturades mentre no tinguin passatgers. A més, tampoc podran geolocalitzar els vehicles fins que l’usuari hagi reservat el trajecte.

stats