Economia 16/05/2014

Vueling fa 10 anys i es concentra en els clients de negocis

La companyia llança un servei 'premium' per als viatgers que agafin més de 40 vols a l'any

Dani Sánchez Ugart
2 min
REPLICANT L'ESTRATÈGIA SEGUIDA A BARCELONA
 01. Vueling ha aprofitat la debilitat dels seus competidors per fer-se forta a l'aeroport del Prat, on preveu tenir el 50% de la quota de mercat d'aquí cinc anys. Ara la companyia vol emular l'estratègia a l'aeroport de Fiumicino, a Roma, aprofitant els problemes que viu Alitalia.  02. Álex Cruz, president de Vueling.

BarcelonaL'aerolínia catalana Vueling celebra aquest divendres els 10 anys. El 16 de maig del 2004, la companyia va començar a vendre vols des de Barcelona a Eivissa, Brussel·les i París i d'Eivissa a València. Amb només dos avions. 10 anys després, Vueling ja arriba a 131 aeroports, i tancarà el 2014 amb 90 aeronaus, i un total de 280 rutes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El creixement exponencial de l'aerolínia, que va néixer a imatge de les companyies de baix cost i avui s'autodenomina de "'smart cost' [cost intel·ligent]", va venir afavorit per un canvi radical en el mercat aeri. "Abans, viatjar en avió es feia un cop a l'any, i fins i tot estaves nerviós el dia abans", ha recordat el director comercial de Vueling, Julio Rodríguez, en una trobada amb mitjans aquest divendres. Ara, en canvi, volar s'ha convertit, per a molts europeus, en un fet gairebé quotidià, gràcies també al descens del cost del bitllet que ha propiciat el model 'low cost' que va abraçar Vueling de bon començament.

Per celebrar els seus 10 anys, la companyia ha llançat un nou programa destinat a fidelitzar i fer créixer el client de negocis, que ja suposa el 44% dels seus viatgers. En els últims anys, Vueling ja va incorporar classes business, per donar servei a aquests tipus de clients i, avui, la companyia tindrà també un programa de clients VIP. Hi formaran part aquells viatgers que agafin 40 vols o més amb qualsevol de les classes de Vueling en un any, i tindran beneficis com el doble de punts per cada vol, accés al 'fast track' (la cua ràpida al control de seguretat de l'aeroport de Barcelona), i un servei de plaça garantida que els permetrà reservar lloc encara que el vol estigui ple.

Vueling, que actualment es troba dins del grup IAG (d'Iberia i British Airways), però que té una gestió diferenciada, va viure el 2009 un moment de canvi, després de la fusió amb Clickair, l'aerolínia de baix cost que havia creat Iberia, i també amb el trasllat a la T-1 de l'aeroport del Prat. Amb la fallida de Spanair, a principis del 2012, l'aerolínia va assumir una posició d'hegemonia al Prat, des d'on avui vola a 120 destinacions i controla el 37% del trànsit, tres cops més que la segona de la llista.

De cara al futur, a més de potenciar els passatgers de negoci, l'aerolínia vol replicar el model que li ha dut a ser líder a Barcelona a l'aeroport de Roma, aprofitant la crisi d'Alitalia.

Descomptes d'un dia

A més del programa per a viatgers freqüents, Vueling ha obert avui una promoció que només durarà un dia per a tots els seus passatgers en què es multipliquen per 10 els punts de fidelització que s'aconsegueixen per cada vol que es compri. Amb això, segons Rodríguez, els clients tindran aproximadament un vol gratis per la compra d'un d'anada i tornada. A més, un dels passatgers de cada vol que es compri avui, guanyarà un vol d'anada i tornada.

stats