Ramaderia

Agricultura aixeca les restriccions per la grip aviària a l'Urgell i el Pla d'Urgell

Es manté la prohibició de criar ocells a l'aire lliure

Vista interior d'una granja industrial de pollastres.
ARA
10/02/2026
2 min

BarcelonaEl departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat ha decidit aixecar les restriccions relatives al moviment d’aus vives i de productes avícoles que es van establir a la zona restringida de la comarca de l'Urgell, on es va detectar la malaltia en dues granges. Les restriccions s'aplicaven en un radi de 10 quilòmetres al voltant de les explotacions afectades, arran de la detecció de dos focus d’influença aviària d’alta patogenicitat declarats als municipis de Bellpuig (Urgell) i Castellnou de Seana (Pla d’Urgell).

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Les restriccions queden sense efecte als municipis següents: Linyola, la Fuliola, Tornabous, Sant Martí de Riucorb, Arbeca, Miralcamp, Mollerussa, el Poal, Vila-sana, Ivars d’Urgell, Barbens, Anglesola, Castellnou de Seana, Golmés, Bellpuig, Preixana i Bellvís, segons ha informat Agricultura a través d'un comunicat.

Un cop transcorreguts 30 dies des de la finalització de les operacions de neteja i desinfecció preliminars de les explotacions afectades, i sense que s’hagi detectat cap altre focus en aviram dins la zona restringida, el departament d’Agricultura aixeca les mesures de salvaguarda, d’acord amb el que estableix la normativa vigent.

No obstant això, atès l’alt risc de contagi de l'aviram de corral a partir d’aus salvatges, es mantenen vigents determinades mesures de caràcter general, com ara la prohibició de la presència d’aviram captiu en espais on es realitzin concentracions d’aus (fires, certàmens, exhibicions, etc.) i la prohibició de criar aviram de corral a l’aire lliure, entre d’altres. Aquestes mesures són actualment d’aplicació a tot l’estat espanyol per ordre ministerial.

Les explotacions avícoles on es van detectar els focus d’influença aviària, un cop completades les operacions de neteja i desinfecció finals i garantida l’absència del virus mitjançant la introducció d’un nombre reduït d’aus sentinella per verificar que no hi ha circulació viral, podran restablir la seva activitat amb normalitat.

stats