Congressos

Alimentaria espera "l'edició més potent" i amb més participació internacional

Catalunya lidera la presència d'empreses del sector al congrés

2 min
Imatge de l'edició del 2022 d'Alimentaria i Hostelco

BarcelonaEl congrés Alimentaria & Hostelco obrirà les portes dilluns vinent en la que espera que sigui la seva "edició més potent", segons ha assegurat el seu president, Antoni Llorens. El doble certamen agrupa, d'una banda, representants de la indústria agroalimentària i, de l'altra, de la restauració i l'hostaleria.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Llorens ha assegurat en la roda de premsa de presentació que el congrés integra "tota la cadena de valor" de la indústria, des de la producció fins als punts de venda i l'hostaleria. A més, ha destacat l'aposta per la "innovació" del sector i l'increment de presència internacional. A diferència de l'última edició, celebrada el 2022, en aquesta ocasió el congrés no ha elaborat cap estudi exhaustiu per saber l'impacte econòmic que té, però Toni Valls, director d'Alimentaria Exhibitions –l'empresa que organitza aquesta fira però també la Barcelona Wine Week, el Gastronomic Forum Barcelona i Alimentaria FoodTech– estima que se situarà entre els 180 i els 200 milions d'euros, superior als 180 milions de fa dos anys. A més, uns 7.000 treballadors han sigut contractats per a la preparació del congrés, segons ha explicat.

Sobre l'assistència, els organitzadors confien a superar la barrera dels 100.000 visitants de fa dos anys. Malgrat això, no seria l'edició amb més assistents, ja que en anys passats el congrés incloïa Intervin, el congrés del sector vinícola que el 2018 es va desvincular d'Alimentaria i va acabar esdevenint la Barcelona Wine Week, que en l'edició d'enguany va assolir els 22.000 visitants.

L'organització calcula que un 75% dels congressistes seran espanyols, mentre que un de cada quatre serà estranger. En total, hi ha registrats assistents de més de 120 països. La internacionalització, però, creix pels expositors, ja que 900 de les 3.200 empreses participants seran de fora de l'estat, un increment del 125% en comparació amb el certamen de fa dos anys. Itàlia i Turquia seran els dos països amb més presència, seguits per la Xina i Hong Kong –que tornen després de suspendre la seva presència per la covid–, Polònia, Portugal i França.

Catalunya, que és la comunitat autònoma amb una indústria agroalimentària més gran i la que lidera les exportacions del sector, ocuparà espais en diferents pavellons entre els estands de la Generalitat i d'empreses del sector, entre les quals destaquen les més grans, com ara Europastry, GBfoods, Adam Foods, Casa Tarradellas, Noel, Vall Companys o bonÀrea, entre altres. També hi tindran representació multinacionals del sector, com ara Coca-Cola, Danone o Unilever.

El sector carni, el més representat

El congrés ocuparà uns 100.000 metres quadrats del recinte de Fira de Barcelona a la Gran Via, a l'Hospitalet de Llobregat, que es dividiran en 13 sectors. El carni serà un dels que més espai ocuparà, però també n'hi haurà de dedicats al sector làctic, la indústria conservera, la restauració, la indústria de dolços i aperitius, el menjar gurmet, els productes ecològics, la pastisseria i la tecnologia agroalimentària, entre altres, a més del sector dedicat a l'hostaleria, corresponent a Hostelco.

Les fires Alimentaria i Hostelco es van celebrar conjuntament per una coincidència de dates el 2018 i des d'aleshores han unit forces. "Té tot el sentit del món", ha dit Pere Taberner, director d'Hostelco, sobre l'organització simultània, però els responsables dels dos certàmens no han volgut parlar d'una possible fusió en un futur.

stats