El gegant Kraft Heinz es divideix en dues empreses cotitzades
El productor de Philadelphia i Oscar Mayer, que es va integrar el 2015, es divideix en un negoci de salses i un altre d'alimentació a Nord-amèrica
BarcelonaEl gegant alimentari dels EUA Kraft Heinz ha anunciat un pla per dividir-se en dues empreses després de més d'una dècada de la seva integració. Una companyia se centrarà en salses, condiments i untables, amb marques com el quètxup Heinz i el formatge Philadelphia, i l'altra en els productes d'alimentació com les salsitxes Oscar Mayer a Nord-amèrica.
La companyia justifica la mesura, aprovada per unanimitat pel consell d'administració, en la necessitat de crear negocis amb un millor enfocament estratègic i menys complexitat. La part de salses i condiments, amb el nom provisional de Global Taste Elevation Co., va arribar l'any passat a unes vendes netes de 15.400 milions de dòlars –13.191 milions d'euros–. Per la seva banda, el negoci de productes bàsics d'alimentació a Nord-americà, amb el nom provisional de North American Grocery Co., va registrar el 2024 10.400 milions de dòlars –8.905 milions d'euros– en vendes netes.
Segons el comunicat del grup, les dues companyies cotitzaran de manera independent a la borsa i està previst que mantinguin el nivell actual de dividends. "Les marques de Kraft Heinz són icòniques i apreciades, però la complexitat de la nostra estructura actual dificulta l'assignació eficaç de capital, la priorització d'iniciatives i el creixement a les nostres àrees més prometedores", destaca en un comunicat Miguel Patricio, president executiu del consell d'administració de Kraft Heinz.