Economia 04/01/2016

Almirall compra la nord-americana ThermiGen per reforçar-se en medicina estètica

La companyia amb seu a Dallas té un valor d'uns 73 milions i està especialitzada en l'ús de calor controlada en tractaments d'estètica

Xavier Grau
2 min
Almirall paga el benefici del 2014 per una empresa dermatològica

BarcelonaLa companyia farmacèutica Almirall, amb seu a Barcelona, ha executat l'opció de compra que tenia per adquirir el 100% de l'empresa nord-americana ThermiGen, amb seu a Dallas, especialitzada en tecnologia mèdica estètica. Així, Almirall reforça la seva línia de creixement en el negoci de la dermatologia.

ThermiGen està especialitzada en el desenvolupament i producció de sistemes d'energia que permeten controlar l'escalfor per la seva utilització en la cirurgia plàstica i altres aplicacions de dermatologia estètica. Al setembre Almirall ja va comprar el 7,7% de la companyia nord-americana per 5 milions de dòlars –uns 4,6 milions d'euros–, i va adquirir el dret d'opció de compra per 2,5 milions d'euros més –2,3 milions d'euros–. L'execució d'aquesta opció de compra li permetrà arribar al 100% de la companya de tecnologia estètica per un valor de negoci al voltant del 80 milions de dòlars –73,5 milions d'euros.

Almirall ha notificat aquest dilluns a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) l'execució d'aquesta opció de compra, que està subjecta encara al compliment d'algunes condicions, però que espera tancar per complet el proper 31 de gener. El president d'Almirall, Jorge Gallardo, ha destacat en un comunicat que l'adquisició és el primer pas per entrar al mercat de l'estètica i consolidar-se en el de la dermatologia.

Segona operació

La companyia de la família Gallardo ja va fer l'estiu passat una incursió en el mercat de la dermatologia estètica amb l'adquisició d'una participació minoritària d'accions de Suneva Medical Inc. per 13,5 milions d'euros. Suneva comercialitza el fàrmac Bellafil, que encaixa en l'estratègia d'Almirall de créixer en la dermatologia de prescripció, estètica i OTC –medicaments sense prescripció.

ThermiGen se centra en la distribució mundial dels seus productes, i l'any passat va registrar 11,4 milions de dòlars de d'ingressos i espera tancar el 2015 amb vora 30 milions de dòlars en vendes i resultats operatius positius. La companyia va ser fundada el juny del 2012 per Paul Herchman (CEO) i Kevin O'Brien (president), i el seu consell assessor clínic està presidit pel cirurgià plàstic Brian Kinney i té la seu a Dallas.

En el cas de ThermiGen els seus productes es basen en tecnologia de ciència de la calor, i la tecnologia anomenada SmartTip permet als metges l'ús de la temperatura controlada per tractar una varietat de condicions estètiques en teixits tous i nerviosos.

Aquesta tecnologia s'utilitza per a diferents procediments no invasius o poc invasius en els tractaments estètics. El producte estrella de la companyia és ThermoRF, que és un dispositiu aprovat per la FDA –l'administració de medicaments dels Estats Units– que utilitza la temperatura controlada per radiofreqüència per al seu ús en procediments dermatològics i quirúrgics generals per l'electrocoagulació i hemostasi i per crear lesions en el teixit nerviós.

ThermiGen també disposa dels drets a tot el món per a la comercialització de Thermi250, que fa servir la radiofreqüència amb control de temperatura utilitzant una peça de mà, especialment dissenyada, regulada per un termistor que proporciona la calor precisa per a la superfície de la pell.

stats