Economia 16/02/2021

La venda online en pandèmia dispara un 24% els ingressos d'Ametller, fins als 310 M€

La companyia ultima una nova botiga insígnia a Barcelona i presenta un pla per reduir emissions

2 min
Ametller obre aquest juny dos restaurants a Barcelona

BarcelonaL'empresa d'alimentació Ametller Origen va tancar el 2020 amb una facturació de 310 milions d'euros, un 24% superior a la del 2019. La companyia va créixer en part gràcies a l'impuls de les vendes online, que es van disparar un 467%, fins als nou milions, per la qual cosa ja representen aproximadament el 6% del total de la facturació del grup.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En aquest sentit, Ametller va invertir dos milions en dos nous punts logístics per gestionar unes 1.500 comandes online al dia. A més, va obrir un magatzem de 5.000 metres quadrats a la Zona Franca de Barcelona destinat a les vendes per internet, que s'afegeix als altres dos centres que la companyia ja tenia operatius.

"Cada any hem crescut a l'entorn del 20%, però aquest any ha sigut especial", ha recordat Josep Ametller, director general i cofundador del grup, per l'impacte provocat pel covid-19. De fet, la pujada de l'e-commerce l'any passat va ser generalitzada en tot el sector del comerç a causa de la pandèmia del coronavirus. Molts negocis han començat a vendre més pels canals no presencials a causa de les restriccions sanitàries i l'afluència més baixa de visitants als establiments per la por als contagis.

El model de negoci d'Ametller es basa en la integració vertical, és a dir, que controla el gruix de la cadena de producció fins al punt de venda final. L'empresa té 1.200 hectàrees de conreu pròpies i 2.000 més que són propietat de 15 productors que treballen com a socis de la companyia, a part de vendre també productes d'altres proveïdors externs.

De moment, el grup manté la seva xarxa de botigues a Catalunya. Al tancament del 2020, l'empresa tenia més de 110 supermercats, una xifra que vol ampliar a 160 en els tres exercicis vinents, amb una inversió de 50 milions d'euros. De fet, l'any passat Ametller va inaugurar 15 nous establiments, amb una inversió total de 26 milions, un 69% més que el 2019. L'obertura dels locals i dels centres logístics van fer créixer la plantilla del grup un 16%, fins a més de 2.700 treballadors.

Segons Josep Ametller, aquest 2021 el grup obrirà a Barcelona una segona "botiga flagship", que serà "una rèplica del concepte del Mercat d'Autors", la botiga insígnia que la companyia té oberta des del 2019 al districte de les Corts de Barcelona. A més, el grup opera quatre restaurants més, a Olèrdola –on té la seu–, Sant Cugat del Vallès i dos a Barcelona –al World Trade Center i la Casa Seat.

Zero emissions

L'empresa s'ha marcat com a objectiu arribar a una quota de mercat del 4,5% entre el comerç d'alimentació a Catalunya, una xifra que el conseller delegat, Josep Ametller, vol incrementar "fins al 8%" el 2027. En aquest aspecte, la companyia vol seguir aquest ritme de creixement alhora que redueix a zero les emissions per a aquesta mateixa data.

Ametller ha creat un comitè d'experts per dur a terme una estratègia per ser una empresa neutral en emissions contaminants. De moment, ha engegat un pla d'economia circular per reutilitzar envasos i ha adoptat diversos segells ecològics en alguns dels seus productes, com la carn. També ha introduït canvis en els conreus per disminuir l'ús de pesticides i controlar el consum d'aigua.

stats