Automoció

Carregadors per a cotxes elèctrics dissenyats i fabricats a Catalunya per al 2024

L'empresa del Baix Llobregat Floox prepara el seu propi model per omplir la bateria en menys d'una hora

2 min
Els carregadors per al cotxe elèctric de Floox.

BarcelonaLa Unió Europea ha deixat ben clara la urgència: a partir del 2025 els estats membres hauran de garantir la instal·lació d'un carregador per a cotxes elèctrics almenys cada 60 quilòmetres a les grans carreteres. La necessitat de reduir el volum d'emissions dels vehicles farà que els pròxims anys augmenti el ritme d'inversions per posar a punt la infraestructura que requereixen aquests models. Catalunya encara té molts deures pendents pel que fa als punts de recàrrega i la indústria hi veu una oportunitat d'obrir nous mercats. Potser per tot plegat, el 2024 l'empresa amb seu a l'Hospitalet de Llobregat Floox llançarà el seu propi carregador per al vehicle elèctric dissenyat i fabricat al Principat.

La presentació oficial d'aquest model 100% català es farà a l'octubre, en el marc de la fira eMobility Experience que se celebra al Circuit de Barcelona-Catalunya, però la companyia ja n'ha avançat alguns detalls. Es tracta d'un carregador ràpid de 60 kW, és a dir, una potència que, en funció del model de vehicle, permetria carregar-ne la bateria fins al 80% en uns 45 minuts. La firma fa 24 mesos que treballa en aquest projecte a través d'un equip de 15 enginyers amb l'objectiu de llançar al mercat un producte nostrat però també més compacte que el dels seus competidors.

El carregador de Floox està pensat per instal·lar-lo a la paret en benzineres –que cada vegada seran més electrolineres– o en centres comercials, on els clients puguin deixar carregant els cotxes mentre compren. La fabricació d'aquest carregador es farà a Catalunya, però fonts de l'empresa admeten a l'ARA que les seves instal·lacions no podran assumir tot el volum de comandes. Per això el grup preveu col·laborar amb altres indústries de la zona del Baix Llobregat a qui encarregar components, encara que el procés de producció s'ha d'acabar de definir.

Model de quilòmetre zero

Floox forma part d'una empresa més gran, Premium PSU, que es va fundar l’any 1981 i fabrica equipaments elèctrics per a sectors com el ferroviari. De moment, aquesta divisió més jove s'ha centrat en distribuir tres models de carregadors ràpids i ultraràpids a través d'un altre fabricant (l'Ultrafloox, el Superfloox i el Powerfloox), mentre treballava en paral·lel amb el seu propi model de quilòmetre zero. Premium PSU compta amb una plantilla de més de 130 treballadors, va facturar prop de 15 milions d'euros l'any passat i espera arribar als 30 milions en els pròxims dos anys.

stats