Automoció

Cupra estudia fabricar a Amèrica per al mercat dels EUA

La companyia decidirà aquesta any si fa el salt al mercat nord-americà amb nous models

2 min
Wayne Griffiths amb el prototip Cupra DarkRebel, presentat diumenge a la nit del grup Volkswagen a Munic.

MunicCupra es planteja assaltar el mercat dels Estats Units. Els últims mesos ha estat fent tests a l'estat de Califòrnia i l'aterratge al mercat estatunidenc sembla que tirarà endavant, fins al punt que, fins i tot, es planteja la possibilitat de fabricar cotxes en alguna de les plantes del grup Volkswagen a Amèrica, segons ha revelat aquest dilluns el president de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, en el marc de la presentació de la marca al saló de l'automòbil de Munic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El president de la companyia ha titllat d'"encoratjadors" els resultats de les proves que s'han fet a Califòrnia. I sobre la possibilitat de fabricar a Amèrica, ha dit que estan "avaluant les opcions de producció a les plantes de Volkswagen a la regió" i que podrà "informar-ne més molt aviat". "Estic segur que tenim l'estratègia adequada per fer de Cupra una història d'èxit nord-americana", ha afegit el president de la companyia.

En una trobada amb la premsa, Griffiths ha detallat que espera que la decisió es prengui aquest mateix any. També ha precisat que per al mercat dels Estats Units la companyia necessitarà nous models adaptats a les exigències dels conductors estatunidencs. Models, ha precisat, 100% elèctrics. Igualment, ha matisat que no es pensa en un gran desembarcament, sinó en anar a mercats concrets, com Califòrnia, Florida, Washington o Nova York, amb un nou sistema de distribució.

Wayne Griffiths ha indicat que es podria fabricar en alguna de les plantes que el grup té a la regió, tant als Estats Units com a Mèxic. No obstant això, ha explicat que perquè aquest pas sigui una realitat es requereix una inversió important en màrqueting, fabricació i disseny de productes i, per tant, és necessari mantenir i augmentar la rendibilitat de Seat i Cupra. "És un bon moment per a la companyia, malgrat que és un moment difícil per la inflació, els tipus d'interès i la possible recessió", ha remarcat el president de Cupra.

Griffiths, però, no ha volgut precisar quan podrien començar a vendre cotxes als EUA –possiblement més enllà del 2025– ni quina seria la inversió –tot i que seria inferior als 10.000 milions que el grup vol invertir a Espanya per electrificar la mobilitat.

Aquest salt als Estats Units, ha remarcat Griffiths, s'emmarca en l'estratègia d'electrificació de la marca i de la seva globalització per "portar-la al següent nivell", és a dir, als mercats encara per descobrir. Griffiths ha destacat que per ser una marca global, com vol Cupra, "s'ha de fer aquest pas".

150.000 cotxes venuts

El president de Cupra ha destacat el bon rumb de la marca aquest any, que ja ha venut 150.000 cotxes, un 60% més que l'any passat en els vuit primers mesos, i ja n'ha col·locat al mercat més de 400.000 des de la seva creació com a marca el 2018. Griffiths ha destacat que Cupra ha dut Seat a la rendibilitat. De fet, el primer semestre del 2023 l'empresa de Martorell va marcar el seu millor semestre de la història, amb una facturació superior als 7.400 milions i un benefici operatiu de 371 milions.

Això, ha destacat Griffiths, suposa una rendibilitat del 5%, però ha remarcat que no n'hi ha prou per als ambiciosos plans de futur. "No és suficient, hem de continuar creixent en resultats i marges", ha reblat.

stats